Khor Fakkan – Sharjah avastamata pärl

Khor Fakkan ei ütle eestlasele just palju. Rohkem inimesi on kuulnud sõna Fujairah ning mõnedki teist seal puhkamas või eksursioonil käinud. Suure tõenäosusega olete läbinud ka Khor Fakkani linna. Nii imelik, kui see ka tundub, siis Khor Fakkan kuulub Sharjah emiraadile, mitte Fujairah’le. Khor Fakkan on linn, mis pakub mereühendust India ookeaniga. See teeb Sharjah ainukeseks emiraadiks, millel on mereühendus nii Pärsia lahe kui ka India ookeaniga.

Khor Fakkanil on ilus rannapromenaad, kus saab nautida erinevaid veespordi võimalusi. Neil on ainult üks rannahotell – Khor Fakkan Beach Hotel. Enamus kliente jääb tavaliselt Al Aqah’sse peatuma, mis kuulub Fujairahle.

Teel Khor Fakkanist Al Aqah’sse möödute ka Emiraatide vanimast Al Bidiya mošeest. Mis on aga veel huvitavat Khor Fakkanis?

Al Arifah tamm on tore koht aega veeta. Paisjärve peal saate rentida vesirattaid või kanuusid. Seal on piknikukohad ning kohvik. Tammist 9km edasi sõites jõuate Khor Fakkani kõige uuema pargi juurde, mille nimi on Shees park. Park on rajatud mööda mäenõlva. Seal on samuti pikniku ja grillimiskohad ning kunstlik 25m kõrgune juga.

Ma käisin seal laupäeval, kuid see oli üle rahvastatud. Park on olnud avatud kõigest nädala ning seega väga popp koht inimeste seas. Park ise on väga ilus ning asub mägede vahel.

Khor Fakkan avas ka uue matkaraja. Sealt avanevad kaunid vaated mägedele ja merele. Suvel sai üks mees seal surma ning üks lätlanna päästeti. Mehe surma põhjus oli vedeliku puudus ning kurnatus. Ta oli läinud sinna ramadani ajal ning tema organism ei pidanud vastu. Niigi oli ta eelnevalt paastunud ning selline füüsiline pingutus metsikus kuumuses andis fataalse lõpu. Samas rada ise ei ole raske ega keeruline. Tuleb minna õigel ajal, piisava veevaruga ning hinnata oma võimeid reaalselt.

Sharjah linna ja Khor Fakkani vahel avati ka uus maantee. Enamus ajast sõidate läbi mägede. Teekond on 1,5h asemel nüüd 50 minutit. Maanteel on mitmeid tunneleid ning näete orgude vahel asuvaid oaase kaunite datlipalmidega.

Meie plaan oli Khor Fakkanist edasi minna Al Aqahsse Fujairah Rotanasse puhkama. Tark naine nagu ma olen, võtsin kaasa päikesekreemi, kuid mitte trikoo. Nüüd läksime Khor Fakkani linna mulle trikood otsima. Leidsime Safeer Malli ja seal oli müügil ainult üks trikoo stiil neljas erinevas värvitoonis. Valik oli tõesti raske. Sõber küsis, et millist värvi trikood ma soovin? Mu vastus oli väga lihtne: “Sellist, mis mulle selga läheb” 🙂

Saime veel õhtul basseini. Vetelpäästja üritas meile selgeks teha, et vesi on 29 kraadi. Mu sõber oli veendunud, et mitte rohkem kui 22. Vaadake, kuidas kuum suvi meie taju mõjutab! Isegi 29 kraadi tundus meile jahe 🙂

Hilisel õhtul läksime randa krabisid vaatama ning siis jätkasime oma tundide pikkuseid diskussioone. Ta on mul eriti huvitav vestluskaaslane, sest ta on ainuke druuz, keda ma tean 😉

Hommikul nautisime merd, kuigi ka see tundus meie jaoks jahe ning nautisime hommikusööki. Tänu Covidile ei ole buffee toitlustus avatud ning kõik on a la carte. Pidime ootama ca 20 min kuni restorani lasti, sest max inimeste arv 88 oli juba täidetud. Hilist check-outi nad ka väga ei tahtnud lubada, sest nad vajavad lisaaega tubade dešinfitseerimiseks. Lisa tunnikese nad siiski mulle andsid 🙂