Kuala Lumpur – Singapuri väike vend :)

Kuala Lumpur on võrreldes teiste Malaisia linnadega kindlasti kõige suurem ja uhkem oma kõrghoonetega. Meie ööbisime ka Pretoriase kaksiktornide läheduses. Ibis KL City Center on üks mitmest kõrghoonest. Bassein oli hotellil kihvt, kuid väike. Toidu osas ei oska hinnanguid anda, sest ma ei jõudnud seal kordagi hommikusöögile. Internett minu toas millegi pärast ei toiminud ning seetõttu kasutasin all fuajees olevat levi.

Meie reisi ajaks oli koroona juba levimas ning aasia inimesed kandsid maske. Mina istusin üksinda fuajees. Minu ümber oli mitmeid vabu toole ja sohvasid, kuid üks hiinlanna leidis, et peab just minu kõrvale istuma. Köhatasin paar korda ning läinud ta oligi 🙂

KL-s ootas meid päevane linnaekskursioon ning õhtune folkloorishow õhtusöögiga. Päevase ekskursiooni raames külastasime muuseumi, sultani paleed, rahvusmonumente, vabaduse väljakut, suurt mošeed ja Batik tehast (loe: turistilõks). Meile tutvustati batik tehnoloogiat ning anti võimalus neid tooteid endale osta. Huvitaval kombel ei käinud seal keegi meile järgi. Võiks isegi öelda, et neil ei paistnud erilist huvi olevat meiega tegeleda. Meile see muidugi sobis.

Viimane peatuspunkt oli Pretoriase tornide pildistamuspeatus. Kuna meie hotell oli ca 10 min jalutada, siis enamus meist jäi sinna ringi hängima. Otsisin vanematega ülesse toidukoha ning nautisime malaisia toitu. Pärast jalutasime pargis ringi ning tegime pilte kuulsast kaksiktornist.

Õhtul ootas meid China towni külastus. Seal sai korralikult tingida ning me kõik saime endale piraattooteid. KL China Town ei ole nii suur kui Manilas või Singapuris, kuid see oli siiski minu jaoks huvitav.

Edasi liikusime õhtusöögile. Toiduvalik oli rikkalik ning etendus oli tasemel. Nad tutvustasid meile Malaisis erinevate piirkondade folkloori, mis on mõjutatud nii malai, india ja hiina kultuurist. Õhtujuht oli kas gey või sissy. No ükski hetero mees ei suuda niimoodi liikuda ja rääkida 🙂 Kogu etendus oli hea. Pean mainima, et üks parimaid, mida olen näinud. Kostüümid kvaliteetsed, tantsijad tasemel ning kogu õhtut läbis üks kindel narratiiv.

KL ei kõnetanud mind linnana. Ta oli nagu Singapuri väike vend. Ma läheks iga kell tagasi Singapuri ning Malaisiasse tervikuna, kuid mitte Kuala Lumpurisse.