Singapur

Minu selle aasta viimane reis klientidega enne suurt “koroonakriisi” oli Malaisia ja Singapuri ringreis jaanuaris. Nii nagu tavaliselt, siis lendasin mina sihtriiki Dubaist.

Lend Singapuri oli A380 lennukiga. Vinge kahekorruseline lennuk, mis oli rohkem kui pool tühi. Minu ette istusid 4 pakistani meest, kes olid liiga jutukad. Ma palusin enda nii koht ümber vahetada. Ma ei talu eriti seda keelt isegi igapäeva elus,veel vähem 7h kinnises ruumis.

Teenindus oli lennukis super nagu enamus Emirates lendudel ning toit oli maitsev. Singapuri lennujaama jõudes mõõdeti meid juba termokaameratega (Eesti hakkas arutama termokaamera vajalikkussest mitu kuud hiljem). Passikontroll läks libedalt ning jäin ootama Finnairi lendu.

Singapuri lennujaam on kaunis. Laest alla tulev kosk, vertikaalne vihmamets, linnulaul ja orhideed. Kõik see on avatud uues terminalis. Sinna on rajatud ka 5-korruseline kaubanduskeskus.

Grupp kokku kogutud ja olime teel hotelli. Hotelliks valisin Mercure hotelli on Stevensil. See hotell asus rahulikus ja rohelises piirkonnas ning kohe The Orchid tee alguses. Hotell oli uus ning kahe basseiniga. Toad ei olnud väga suured, kuid kõik vajalik oli seal olemas. Hommikusöögi laud oli antud hotellis kindlasti parim, võrreldes Malaisiaga.

Singapuris on väga vinge metroo, kuid seda me ei kasutanud. Metroo peatus oli meie hotellist suhteliselt kaugel ning polnud eriti praktiline sellega ringi sõita. Selle asemel sõitsime ringi taksoga. Singapuris saime Uberiga tellida isegi 20-kohalise bussi 🙂

Saabumise päeval läksime kohe õhtul Marina Bay’sse purskkaevude etendust vaatama. Show oli ilus ja värviline. Peale showd jalutasime Gardens by the Bay’sse, kus toimus “Super Tree” lasershow. Singapur on ilus ja seda ka õhtuti. Marina Bay hotell on säravates tuledes ning ka rahvast liigub selle ümber kõige rohkem.

Järgmine päev oli meil Singapuris vaba kava. Iga üks tegi, mida ise soovis. Väiksema seltskonnaga läksime tagasi Gardens By the Bay’sse, et nautida seda ilu päevavalgel. Ostsime ka piletid Flower Dome’i ja Cloud Forest’sse.

Flower Dome oli minu jaoks natuke lahjem elamus, kui Cloud Forest. Flower Dome oli selline suur klaaskuppel, mille all oli esindatud erinevad lilled vastavalt erinevatele piirkondadele maailmas.

Cloud Forest oli see-eest kihvt elamus. Suure kupli all on imiteeritud vihmamets. Seal on esindatud erinevad troopilise vihmametsa taimed ning ka orhideed. Ülesse saab sõita liftiga või minna jala. Soovituslik on sinna minna liftiga ning tulla alla jala. Nii on see neil ka algselt mõeldud 🙂 Teatud kellaaegadel toimub ka vihmametsa niisutamine. Meie veetsime Cloud Forest’s ca 2 tundi.

Edasi liikusime Marina Bay vaateplatvormile. Vaated seal ülevalt on kaunid, kuid kogu kogemus jäi minu hinnangul keskpäraseks. Tavapilet sisaldab 5 tasuta pilti sissepääsu juures ning siis sõidate liftiga ülesse. Vaateplatvorm on laevanina juures ning näete sealt nii linna kui ka Gardens of the Bay’d. Seal on ka väike kohvik, kus saate osta jooke ning snäkke, kuid seal ei ole toole ja laudu! Kui soovite seal üleval restorani nautida, siis selleks on hoopis teised paketid. Samuti ei saa hotelliväline klient nende kuulsate basseinide juurde.

Lõunasöögi tegime Marina Bay kaubanduskeskuses. Selleks, et jõuda Food Courti, tuleb päris pikk maa läbi kõndida. Food Court mulle meeldis, sest seal oli esindatud kohalik aasia toit. Ma ei näinud seal ei McDonaldsit, Pizza Huti ega Burger Kingi. Toidu valimine oli nagu vene rulett. Ega ma päris hästi ei teadnud, mille ma tellisin, kuid toit maitses hästi.

Õhtul läksime Singapuri öösafarile, kuid sellest eraldi artiklis. Meie aeg Singapuris oli piiratud ja 25.01 alustasime oma teekonda Malaisiasse. Ärkasime varahommikul ning pakkisime kohvrid.

Bussisõit Malaisia piirile kestis ca 1h. Piiripunktis tulime bussist välja ning läbisime Singapuri poolse piiripunkti. See läks suhteliselt kiirelt, arvestades, et oli Hiina uus aasta. Edasi läksime tagasi bussi ning meid sõidutati Malaisia piirile. Malaisia piiripunkt oli esimene reaalsus, et ilus ja sädelev Singapur on seljataha jäänud 🙂 Malaisia piiripunkt läks ka kiiresti ning olimegi jõudnud Malaisiasse.

Huvitav märkus piiriületuse kohta on see, et Singapur ei luba Malaisiasse sõita tühja paagiga. Paak peab olema vähemalt 75% täis, et ei käidaks naabrite juures odavat bensiini ostmas 🙂