Musandam poolsaar – Khasab

Musandam poolsaarel pakutakse kahte erinevat laevakruiisi. Musandam laevakruiis ja Khasabi laevakruiis. Musandam on enim levinud AÜE turistide seas, sest on soodsam ning ei vaja eraldi piiriületust. Samuti on Musandami laevareisil rohkem meelelahutust. Paadid pakuvad kas banaanisõitu, kalapüüki, mootorpaadiga paar kiiremat tiiru ning muidugi päikest ja merd. Musandam laevareis on igati tore, kuid teil jääb seal üks väga oluline osa nägemata – delfiinid.

Just delfiinide pärast soovitan ma kõigile Khasabit. Khasabi päev on pikem, hind on kallim ning vähem meelelahutust, kuid delfiinide nägemine nende looduslikus elukeskkonnas on seda kõike väärt. Ja kuigi ka Musandamis käies olete te sisenenud Omaani Sultanaati, siis Khasabis käies pannakse teile ka vastav tempel passi 🙂

Selle hooaja viimane Khasabi merereis oli mul 02.03. See oli mitmeski mõttes ärev päev. Esiteks mu elamisluba lõppes 03.03 nijng ainult 24h varem riigist lahkuda ning uuesti riiki siseneda, tekitas ärevust. Tehniliselt on mul muidugi õigus riiki tagasi tulla kehtiva elamisloaga, kuid siinpool lompi ei tea kunagi, kui kaua pead oma õigust kellelegi tõestama 🙂

Alustasime varahommikul ning kella 09:00 paiku olime juba piiril. Piirilt oli meil veel sõitu 40-50 min mööda mägesid ning enne kella 10:00 jõudsime kenasti Khasabi sadamasse. Saime oma paadikese peale ning jäime veel viimaseid kliente ootama. Mina viisin oma 2 klienti enda autoga kohale, sest ma keeldusin transfeerist, mis oli imselgelt liiga varane. Jõudsime oma autoga kohale ning sõit võis alata.

Kohe kui olime fjordide vahele keeranud, kohtasime juba esimest delfiini perekonda. Peab mainima, et seekord ei olnud nad erilises mänguhoos ning neid pidi pikalt meelitama, et nad meie paadiga võidu hakkaksid ujuma.

Kui delfiinid nähtud tegime ette nähtud ujumispeatuse. Neid on reisi jooksul lausa 2. Paadist antakse kõigile rätikud ning snorgeldamismaskid. Vette minek on otse paadist mööda redelit. See on väga oluline meeles pidada. Musandami reisil viiakse teid väikese paadiga imetillukesele liivarannale, kuid Khasabis peate te ise redelist vette saama. Siin peate te hindama oma võimeid. Meie paadis oli üks prantsuse paar. Naine läks uljalt vette, kuid probleem oli välja saamisega. Eks tal oli parasjagu keharaskust ning käed olid nõrgad. Ta lihtsalt ei jõudnud ennast mööda redelit üles tõmmata. Abikaasa proovis teda küll tagant aidata, kuid esimene katse lõppes peaaegu oma mehe uputamisega 🙂 Teise katsega saime tädi veest välja. Naisel oli piinlik ning vabandas laeva meeskonna ees ning kui tuli teine ujumispeatus, siis ta abikaasa vaatas juba hirmuga, ega naine uuesti ei plaani vette minna 🙂 Õnneks andis naine endale aru ning ei läinud teist korda ärevust tekitama.

Meil oli paadis ka üks araabia perekond. Nad nägid välja küll rohkem mingid -stan riikide kodanikud, aga mees rääkis soravat araabia keelt. Ma ei teagi, kus nad pärit olid. Ma olen harjunud, et moslemid võivad palvetada igal ajahetkel ja igas kohas, kuid see vaatepilt vapustas ka mind. Mees tuli tagasi paati. Endal märjad ja tilkuvad susped jalas. Tõmbas rannarätiku ümber puusade ning läks laeva ahtrisse palvemati peale palvetama. Ma ei ole kunagi näinud poolpaljalt märgades ujumisriietes palvetamas. Ma ausalt ei oska isegi öelda, kas see läheb kokku islami ja nende palvetamisreeglitega, kuid ma ei hakka seda ka tagasi lükkama. Minu jaoks oli selline vaatepilt väga uus 🙂

Me sõime paadi peal endal kõhud täis ning siis võtsime suuna juba tagasi piirile. Enne Khasabi linnast välja sõitmist, suutsin ma nende ainukesel ringteel sõita vastassuuna vööndisse 🙂 Ma sain ise ka aru, et ma olen omadega väga valesti. Kuidas ma suutsin ringteele siseneda vastassunas, vot see on juba hoopis kõrgem matemaatika 🙂 Ma panin kohe ohutuled sisse ja andsid märguandeks signaali, et üks rumal blond naine sõidab ning sain tagasi oma teeotsale. Tegelikult ma natuke liialdasin. Khasabis on vist veel paar ringteed 🙂

Teel piirile tegime veel paar ilusat pildistamispeatust ning läbisime järjekordsed termokaamerad ning olime tagasi Emiraatides. Minu autoklaasid on toonitud ning ei ole kerge sisse näha. Emiraatide piirikontroll palus mul ka tagumise akna alla keerata, et kliendid oleksid nähtavad. Tegin mehele nalja, et taga istuvad naiserahvad ning neid ei tohiks võõrad mehed piiluda 🙂 Mind lasti piirilt üle nii, et ma ei pidanud isegi pagasiruumi avama ning autost väljuma, nagu reeglid ette näevad 🙂