Jeita Grotto – kindlasti külastage

img_20190428_163131182632828122275596.jpgJeita karstikoobaste külastamine oli vist minu Liibanoni tipphetk, kui välja jätta bussisõidud 🙂 Jeita asub Beirutist 18km kaugusel ning sinna läheb väga ilus ja mägine tee. Mina startisin Jeita poole Harissast.

Alguses oli plaan, et võtan Harissast mikrobussi, kuid ilmselgelt olin ma liiga naiivne. Mille pärast peaks tavaline liinibuss liikuma kahe vaatamisväärsuse vahel? Kohe ruttu sai selgeks, et peaksin võtma takso.

img_20190428_1706218376639856843615884.jpgMinu kõrval peatus üks ilus must Hyndai ning küsis, kuhu ma minna tahan. Ütlesin talle oma soovi ning leppisime kokku hinnas. Tema tahtis alguses saada 20 USD, kuid olin nõus maksma 15 USD. Sõit algas. Laskusime Harissast alla mere äärde ning natuke enne Beirutit keerasime peateelt ära. Mina vaatasin paaniliselt kella, sest kuskilt olin ma lugenud, et Jeita Grotto on avatud kuni kella 17:00 ning pühade ajal võisid olla ka teised lahtiolekuajad.

Ühel hetkel lõppesid majad ning vaated asendusid roheliste mäenõlvadega. Hakkas laskumine. Teel oli käimas remont nii, et meiepoole sõidurada oli suletud. Mees lõi endale risti ette ning ma mõtlesin, et kas ma peaksin nüüd muretsema 🙂

img_20190428_1733298951985028486572998.jpgJeitasse jõudes küsis juht, et kas ma soovin minna pärast Beirutisse? Ta tegi ise ka vea ning ütles, et läheb nii kui nii sinna. Ringi vaadates sain ma aru, et sellest kohast uut klienti saada on tal keeruline ning igaljuhul on tal kasulikum mind oodata. See andis mulle kohe nahaalsuse tingida. Ta tahtis alguses 45 USD kogu kupatuse eest – Harissast Jeitasse ning Jeitast Beirutisse. Ma nõustusin talle maksma 30 USD. Igaljuhul sai ta 15 USD peale, mille ta oleks tasuta sõitnud, kui üksinda koju läinud 🙂

Jeita Grotto oli kõige kallima sissepääsupiletiga 18 500 LBP (13 USD), kuid see oli igat oma senti väärt. Pilet sisaldab köisraudteega sõitu, 2 koopa külastust, väikest Vana-Toomase rongikest ja kui ajad klapivad siis ka väikest promofilmi Jeita koobaste tekkest.

IMG-20190428-WA0026.jpgPilet käes, läksin köisraudtee järjekorda. Ma ei tea, kas inimeste vähesuse tõttu, kuid minu vagunisse ei pandud võõraid. Hakkasime üles mäkke sõitma. Imelised vaated paremal ja vasakul ning kohisev mägijõgi meie all.

Köisraudteega sõit oli ca 5 minutit ning esimene wow elamus oli Upper Grotto. Koopasse minekul võetakse teilt ära kaamerad. Kohe sissekäigu juures on kapid, kuhu saate oma mobiilid, kaamerad jne jätta. Mina olin tark. Hoidsin käes mobiili, mille lahkelt loovutasin. Kotis oli mul ju teine. Üks Pärsia Lahe riikides elamise eripära – kõigil on alati kaks mobiili 🙂

Touristic-Site-Plan-12.7.2011-by-Walid-Jad-20x80cm50

Koobas oli tõesti suur ja muljetavaldav. Iga nurga peal olid turvamehed. See tegi muidugi keeruliseks salaja pildistamise, kuid ühe pildi suutsin ikka ära teha. Enne kontrollisin paaniliselt mitu korda üle, et ega mul välku ei ole peal 🙂 Ülemine koobas on nii suur, et algusest lõpuni jalutate te vähemalt 10-15 minutit. Samuti peate tõusma treppidest ülesse ning hiljem sama teed tagasi tulema. Koopas on ka niiske. See, et teile pidevalt midagi pähe tilgub on normaalne ning betoonsild on samuti märg, mida mööda kõnnite.

Kui olete ülemise koopa ära vaadanud, siis saate väikese Vana-Toomase rongikesega sõita alumise koopa juurde. Kui soovite jala minna, siis see on samuti võimalik. Maksimaalselt 5 minutit jalutamist.

img_20190428_1738381146912463233261937.jpgAlumises koopas peate samuti loovutama oma kaamerad ja mobiilid. Alumisesse koopasse saamine ei ole alati garanteeritud. Seal olete te paadiga vee peal ning kui veetase peaks olema liiga kõrge, siis ei ole midagi teha. Minul vedas ning alumise koopa paadisõidud toimisid. Seal on korraga mitu paadikest, kes teid Liibanoni imede juurde juhatab. Teile ei anta mingeid audiovisuaale ning paadimees ei räägi mitte midagi. Ainuke vestlus paadimehega on nii palju, et ta palub teil pea alla lasta, et mitte pead vastu kaljut ära lüüa. See esimene sisenemine koopasse on madal. Isegi minusugune lühike naine pidi pead kummardama. Paadisõit ise on võib olla 10-15 minutit.

Alumisest Grottost väljapääsuni on samuti ainult paar minutit jalutada või võite võtta selle rongikese. Pilet peab teil olema kaasas kuni lõpuni, sest koobastes pannakse teile tempel peale ning ka rongijuht võib seda teilt küsida.

Jeita Grottos on suveniiripood ning restoran. Samuti on mini loomaaed oma kanade ja kitsedega. Keskmine aeg, mis teil seal kulub on 1-1,5 tundi.

Jeita grotto ametlik lehekülg on http://jeitagrotto.com/