Privaatne sukeldumine Palawanil

Ohh, ma olen nüüd oma pikemate reisidega selleks hooajaks ühel pool ning äkki õnnestub isegi oma blogi täiendada.

Palawani vabal päeval võtsin ma ette sukeldumise. Üllatus oli suur, kui avastasin hommikul, et ma olen ainuke sukelduja. Nii sain ma täiesti oma ilusa Filipiini poisi, kes mind vee all juhatas 🙂

Filipiinid on ühe rikkalikuma veealuse eluga kohti meie planeedil. Palawani saar on ka kuulus sukeldumispunkt. Mina võtsin topeltsukeldumise ning võtsime sammud paadile. Minu üllatuseks oli esimene sukeldumiskoht juba 5 minuti kaugusel.

Esimene sukeldumine oli liigirikkam. Nägin palju kalu ning isegi ühe suure merikilpkonna vaatasime üle. Sõi teine rahulikult korallriffi najal, kui üks must kala teda väga agressiivselt ründas. See ründamine nägi välja selline, et kalake lihtsalt ujus oma toore jõuga vastu kilpkonna otsaesist 🙂 Kilpkonn tegi veel mõned ampsud ning siis lükkas end koralli pealt lahti ning ujus selle vihase kalakese juurest ära.

Esimese sukeldumise ajal ujusime ka läbi vraki. Huvitav oli vaadata, kuidas elu vohas vraki sisemuses. Seal oli oma kodu leidnud nii mitmed kalaliigid kui ka korallid. Alguses oli vrakist läbi ujumine kõhe, sest ma polnud seda kunagi varem teinud. Teise sukeldumise ajal ujusime ka lennukivraki juurde. See oli selline pisike 2-kohaline lennuk.

Teine sukeldumine ei olnud mitte nii väga kalarikas, kuid nägin palju erinevaid koralle ning käsnasid. Alguses ei saanud ma aru, et miks me peale esimest sukeldumist tagasi hotelli läksime, kuid ma mõistsin seda hiljem.

Kahe sukeldumise vahel peab olema ca tund ning kuna mõlemad sukeldumiskohad olid hotellile nii lähedal, siis ei olnud mõtet niisama tund aega ka paadis loksuda. Kui olen kaugemal sukeldumas käinud, siis tavaliselt see tund sisustatakse kergema lõunaga.

Hotell pakub ka võimalusi minna kaugemale sukelduma, kuid siis peab paadi eest natuke juurde maksma. Minul ei olnud vahet, kus ma vee alla lähen, sest ma sukeldusin nii kui nii esimest korda Filipiinidel.

Järgmine plaan on minna sukelduma El Nidosse või siis juba Davao saare piirkonda.