Maa-aluse jõe ekskursioon ja zipline

img_20190306_0943523601413145138946503.jpgInimesed, kes külastavad Palawani, ei tohiks kindlasti saarelt lahkuda ilma, et nad külastaksid sealset maa-alust jõge. Sõit rahvusparki sõltub sellest, kus te ööbite. Meil oli väga varajane start.

Kõige pealt võtsime paadi sadamasse, kus ootas meid kohalik giid. Istusime maha ja kuulasime tutvustust ning päevaplaani. Meie käest küsiti passe. Muidugi ei olnud meil neid kaasas ning mind ei olnud isegi informeeritud selle vajalikkusest. Kohalik giid väitis, et passe on vaja rahvusparki registeerimisel. Ma jäin suhteliselt nõutu näoaga teda vaatama, sest variant saarele paadiga tagasi sõita ei olnud reaalne lahendus.

img_20190306_0948091457057670489216840.jpgTegin paar kõnet ja poiss lubas asja korda ajada. Võtsime suuna nüüd juba jõe juurde. Mööda väikeseid teid sõitsime pea 2 tundi. Kohe peale Puerto Princesast välja saamist lõppes ka elekter. Ainult koolimajad olid elektriga varustatud. Samas valitsus teeb omalt poolt palju, et elekter küladesse viia. Võimalik, et paari aasta pärast on juba enamik majadel ning hüttidel elektrikilp seinal 🙂

Palawani saar ise on üks suurimaid maakondi Filipiinidel. Samuti on Puerto Princesa üks suurimad linnu. Palawan on kuulus ka oma suure leiu poolest. Nimelt on maailma suurim pärl avastatud just Palawani vetest.

Meie jõudsime oma sihtpunkti ning meile anti kuskil tund ooteaega. Giid pidi meie dokumendid esitama ning jäime ootama rahvuspargi luba. Samuti on järjekord paatidele, et jõuda rahvusparki. Jõe juurde ei ole võimalik jõuda maismaad pidi.

Tund aega oli võimalik sisustada mitmeti. Kes soovis shopata või, kes tahtis adrenaliini ning, minna Zipline peale. Mina, ema ja Piret otsustasime väikese ekstreemsuse kasuks. Hind oli ka olematud 13 eurot.

Registeerisime end kontoris ning jäime ootama jeepney´t, mis meid kohale viiks. Ei olnud see midagi nii lühike tee. Auto peatus mingi ojakese juures ning seal pidime parvepoisse mängima ning parvega üle oja sõitma. Saime jalutada maaliliselt valgel liivarannal ning ees ootas suurte puude vahelt mäkketõus meie seikluste alguseni.

Meie taga oli grupp hiinlasi. Andsime jalgadele valu, et enne neid ülesse jõuda 🙂 Üleval pandi meile kiivrid pähe ning traksid jalga. Minu ema on 62. aastane naine, kes teeb kõik hullused oma tütrega kaasa. Ta on selge näide sellest, et vanus on vaid number. Kui inimesed halavad, et nad on vanad ja väetid, siis on tegu rohkem nende suhtumises ning  füüsises, kuid kindlasti mitte vanuses. Kui mina ei jaksa joosta, siis ma ei ole mitte vana, vaid lihtsalt paks 🙂

Mina sain au olla esimene ning Piret tuli alla viimasena. Jätsime ema keskele juhuks, kui keegi soovib temalt midagi küsida ning keelebarjäär takistab arusaamist. Zipline ise oli lühike. Kuskil 1,5 minutiga olin all ning ega ta ei olnud ka kõrge. Igaljuhul surmahirmu see meis ei tekitanud. Ilus oli vuriseda üle türkiissinise vee.

img_20190306_1058256851357094410291523.jpgPeale zipline elamust tegime juba kiired sammud, et jõuda tagasi sadamasse. Kohe kui tagasi jõudsime oli kätte jõudnud ka meie paadi järjekord. Kuskil 10 minutit seilasime randa, kus pidime veel ca 5 minutit jalutama jõeni. Meile anti audiovisuaalid ning kiivrid. Meie olime pimeduseks valmis 🙂

Kuna enamus meist olid suured ja tugevad eesti naised ja mehed, siis tekkis meil hirm, kas paadid üldse kannavad meid. Ohutuse mõttes ei laadinud me endid maksimaalse inimeste arvuga, sest isegi vähendatud koosseisus oli paat pooleldi uppumisohtu. Veepiir oli vaid mõned sentimeetrid. Mis teha, kui me oleme hea toitumisega? 🙂

img_20190306_1122553370118206435057277.jpgMaa-alune jõgi on ise pea 8km pikk, kuid paadiga läbitav ning turistidele vaatamiseks on heal juhul 1/4. Maa-aluses jões ei tohi teha pilti välguga. Jõgi on koduks tuhandetele nahkhiirtele ning samuti on sealne bioloogiline floora ja fauna väga habras ning valgustundlik. Seega näitas meile valgust taskulambiga ainult meie paadimees. Kõrgem lagi on 62m ning koopa seintele on ajaga formeerunud erinevad kujud. Meile näidati uppuvad Titanicut, Jeesus Kristust oma perega, fööniksit, porgandit ja mitte kõike veel. Pean mainima, et nende kujude nägime nõuab inimeselt suhteliselt palju fantaasiat. Võimalik, et mina olen lihtsalt nii sita ettekujutusvõimega naine, et ma lihtsalt oma ignorantsusest ei suutnud Jeesust igas kivis märgata 🙂

Paadireis kestab jões ca 40 minutit ning mingi hetk võib tekkida lausa klaustrofoobiline tunne. Kuna me olime juba tundnud oma nahal maavärina võnkeid, siis usun, et enamikel meil liikusid mõtted selles suunas. Mina ei jäänud pikalt mõtisklema, mis juhtuks kui tuleks maavärin? Mind huvitas hoopis, kuidas peale nii paljusid maavärinaid antud piirkonnas kogu koobas oma jõega ei ole kokku kukkunud. Võib olla selle pärast nimetatakse ka seda üheks maailma imeks.

img_20190306_1115318154248520311536236.jpgPaadist lahkudes uuristasime ka varaani. Kuna mul on suhteliselt vähene hirmutunne, siis ma pidin ju kohe minema temaga poseerima. Kohalik giid hoiatas mind mitte lähemale minema. See oli väga tark nõuanne. Mina ju arvan, et kõik loomad tahavad nagu koerad, et neid silitatakse ning kõhu alt sügatakse. Lausa ime, et minuga midagi tõsist ei ole juhtunud. Jumal pidi lolle ja joodikuid hoidma. Kuna joodik ma ei ole, siis jääb üle vaid esimene variant 🙂

img_20190306_1320521860682866983983147.jpgEnne lõplikult piirkonnas lahkumist oli meil hinnas ka lõunasöök. Täiesti ausalt tunnistades, oli seal kõige kehvem söök, mida meie reisi ajal kogesin. Maitse oli kastmel hea, kuid kastmes olid kondid. Mingit erilist liha ma küll kontidelt ei tuvastanud 🙂 See-eest koht ise oli äge. Neil oli aed, kuhu ehitati energiakapsleid ning väikese tasu eest võisid olla nagu õige “puukallistaja”.

Veel enne sadamasse minekut ning hotelli naasmist käisime ka suveniiri poes. Juba sealt saime esimese hoo sisse pärlite ostuks. See oli ainult sissejuhatus. Viimasel päeval teel lennujaama, saime kõik oma rahakotte kergendada 🙂