Filipiinide siselennud – Cauayan

sdrFilipiinid koosnevad 7641. saarest. Meie oma reisiga külastasime Luzoni – filipiinide suurimat saart ning Palawani saart. Samas oli meil kavas ka Brunei. Seega siselende oli meil päris mitu.

Kõik siselennud olid mul võetud Cebu Pacific lennuga. Bruneist tagasituleku Manilasse pidin vahetama Royal Brunei vastu, sest Cebu Pacific muutis lennukuupäeva. Plaanitust 10.03 asemel lendas ta Bruneist tagasi Manilasse 12.03, mis oli meile ilmselgelt hilja 🙂 Meie lend lahkus Filipiinidelt koju juba 11.03. See selleks. Sellised ootamatusi tuleb ikka ette. Nii kaua kuni lennufirma pole tegevust lõpetanud, siis seegi hea 🙂

davMa tellisin ka siselendudele meile toidu. Täitsa asjatu ettevõtmine. Kui iga kord saad sama kukli kanaga, siis ei taha seda keegi enam viimastel lendudel süüa 🙂

Meie esimene siselend oli Manilast Cauayani. Cauayan asub põhja Luzonis ning tähendab tõlkes bambust. Cauayani keskus on Isabel, kuhu me ka maandusime. Filipiinide lennujaama siseterminalid on väga väikesed Manila lennujaam ise on väga kaootiline. Mitte selles mõttes, et asi ei oleks selge, vaid mulle jäi arusaamatuks, mis lennukavade järgi nad lendavad.

dav
Käsklused eesti keeles 😉

Meid pakiti Manilas lennukile ning siis me ootasime üle 40 minuti, et saada stardiluba. Ma hiljem taipasin, et eelisjärjekord oli rahvusvahelistel lendudel ning aegajalt lasti vahelt startima ka siselennud. Kuigi meie lend oli 40 minutit hilinenud, suutsime ikka õigel ajal Cauayanis maanduda. Võimalik, et nad on need ooteajad juba lennuaega sisse arvestanud. Analoogne juhus oli meil ka Puerto Princesa lennuga.

Samas kui me tulime Cauayanist tagasi, siis startisime küll õigel ajal, kuid Manilast ei saanud maha, sest lennuk ootas parkimiskohta 🙂 See oli päris absurdne, kuid naljakas. Kui olime Manila terminalist välja saanud, siis ei viinud meid lennule ei lennutunnel ega ka buss. Läksime kõik jala lennukile ning rivis seisid mitmed lennukid. Iga lennuki ette oli pandud silt, kuhu lennuk lendab. Nii otsisime silti Cauayan, et saada õigele lennule. Mulle meenus Tallinna bussijaam, kus saad ise valida, millise bussi peale minna soovid 🙂

Lennukis toimus ka viktoriin. Ma juba kuulsin kõik küsimused lennult Dubaist Manilasse ära ning need olid kõik samad küsimused. Õpetasin  ka teistele õiged vastused selgeks, kuid teel tagasi Manilasse olid nad küsimusi muutnud. Damn it! 🙂

digCauayani lennujaamas oli meie lennuk ainus, mis maandus. Meiega oli koos lennukis ka mingi Indoneesia sporditiim. Neid võeti vastu lintidega ning puha. Saime oma kohvrid kätte ning läksime bussi. Enne 3-4h sõitu tegime ka kerge kohviku ja WC peatuse. Cauayani lennujaam oli ainuke koht, kus ma nägin WC silti “Neutral Gender” 🙂

Meil oli saabumise päeval plaanis lõunasöök. Meid viidi Max restorani ning seal oli super kana. Seal sain ma ka esimest korda maitsta banaani ketšupit, mille ma ka muidugi kaasa ostsin. Edasi oli meil paar tundi tühja sõitu ning siis hakkasime juba võtma kõrguseid mägedesse.

davTeel Bananuese tegime väikese sissepõike Kiangani külasse. Seal külastasime väikest muuseumit. Muuseum oli pühendatud Filipiinide erinevate jumalatele ning tootemitele enne, kui kristlikud tavad maad võtsid. Muusuem oli pisike, kuid huvitav. Kuna Kiangani küla asub mägedes, siis avanesid sealt ka imelised vaated. Eestlane, kes on harjunud oma Suure Munamäega, läheb ju kohe pöördesse, kui suurte mägede vahele saab 🙂 Tüüpilise eestlasena olin ka mina seal väga elevil 🙂

mdeMeie suur buss võttis aina järsemaid ja järsemaid kurve ning elu maantee ääres oli huvitav. Majad olid ehitatud nii kalju servale, et ma imestan, kuidas inimesed seal end surnuks ei kuku. Kui maantee ääres paistis vaid üks korrus, siis tegelikult mööda kaljunõlva võis maja veel laskuda 7-8 korruse võrra.

Päikeseloojudes jõudsime ka oma Banaue hotelli. Antud piirkonnas ei ole just palju hotelle ning õnneks ei ole piirkond veel turistide poolt rikutud. Saime kätte oma toad, einestasime restoranis, proovisime ära riisiveini ning läksime magama 🙂

PS: riisivein ei ole mingi gurmeeelamus 🙂