Pisike, kuid väle – Taal vulkaan

sdrPeale pikka lendu võtsime kohe ette väikese matka Taal vulkaani juurde. Hommikul oli kohalik giid kenasti platsis, kuid see ei tähendanud veel libedat starti. Vaatasin hotelli ees olevat minibussi ja mõtlesin, et kuidas me kõik sinna peaksime ära mahtuma.

Palusin kohalikul giidil vahetada välja buss, kuid seda muidugi ei juhtunud. Selle asemel saadeti veel üks auto, et me ikka ära mahuksime. Kuna Manilas olid ummikud juba alanud, siis pressisime end kõik sinna minibussi, et sõita natuke eemale, kus auto meid peale saab võtta. Üks tore eesti härrasmees sai lausa 20 min sõita väikese puupingi peal, mis imekombel kuidagi bussi ilmus 🙂 Ainuke, kes puupingile istuma pandi oli mees, kellel olid seljas valud 🙂

sdrPärast paarkümment minutit sõitu saime ka teise auto juurde ning jätkasime oma teekonda juba inimlikumalt. Teel Taal vulkaani juurde tegime ka ühe maanteepeatuse. Ostsin sealt ülimaitsvaid ananasse. Tagatay regioon ongi just kuulus oma ananasside poolest. Ahne inimesena läksin ma nende ostmisega liiale. Nii ma tassisin neid ananasse kuni Banaue riisiväljadeni 🙂

Tagatay linnas tegime panoraampeatuse ning uudistasime maja, mis pidi valmima Kennedy külastuse jaoks. Kuna Kennedy muutis oma plaane, siis ei leitud ka põhjust maja lõpuni valmis ehitada. Nüüd käivad turistid seal lihtsalt pilti tegemas ning suveniire ostmas 🙂

davVaated avanesid sealt see eest imelised. Majad ja kogu piirkond oli märksa esteetilisem kui Metro Manila. Laskusime mäest alla ning läksime Talisay´sse Taal järve äärde. Seal registeerisime end paadile ning andsime ka kõik allkirjad, et oleme teadlikud ohtudest 🙂

Kui olime päästevestid selga saanud, siis jagati meid kahte paati. Ilmselgelt on filipiinlaste paadid mõeldud teistele kaalukategooriatele 🙂 Jõudsime oma paadikestega Taal järves oleva saarekeseni, kus asub Taal vulkaan. Tulime paatidest välja, andsime ära päästevestid ning olime valmis startima. 500 peeso eest pakuti ka hobust, kuid meie otsustasime minna jala. Kuigi teekond ei ole pikk ning ei pea ka väga kõrgele tõusma, ei ole see siiski kergete killast ettevõtmine.

davMis teeb Taal vulkaani juurde matkamise raskeks? Esiteks oli väljas väga kuum ning teekond Taalini on liivane. Lahtis tolmu ja liiva oli väga palju õhus. Teel müüdi isegi näomaske ning muidugi karastusjooke. Teine raskendav asjaolu on see, et enamus ajast on sinust kogu aeg mööda tuhisemas hobused turistidega ning see aeglustab matkaja sammu. Pead kogu aeg vaatama, et kellelegi ette ei jää. Mida kõrgemale tõused, seda rohkem  ka kuuma auru mäest endast välja immitseb.

davFilipiinlased on üks kõige usklikum rahvas maakeral. Seda on tunda pea iga nurga peal. Nii oli ka matkarada Taal vulkaanini tehtud kui Via Dolorosa koos kõigi 14 peatusega nii nagu Jeruusalemmas. Kogu matkarada läbisid ristid, mis olid kaunisatud lillade lintidega.

Väike saareke Taal järve keskel oma vulkaaniga on väga vaene. Saarel ei ole elektrit ning lapsed käivad koolis mandril paadiga. Saare peamine sissetuleku allikas on kalapüük ning turistid, kes Taal vulkaani kaatri juurde matkavad jala või siis kasutavad hobust.

davMiks Taal vulkaan on nii eriline? Tegemist on maailma ühe pisema vulkaaniga ning ta on üks aktiivsemaid vulkaane maailmas tänasel päeval. Taal vulkaanil on mitu kraatrit, kuid kõige kuulsam on Taal Main Crater, millesse on tekkinud 2km pikkune järv. Selle järve sees on omakorda väike saar. Kokkuvõttes on kogu krempel keeruline. Taal järves asub saar, mis on Taal Vulkaan. Taal vulkaani kraatrisse on tekkinud järv, millesse on omakorda tekkinud saar 🙂

Viimane purse toimus 1977. aastal, kuid alates 1991. aastast on ta taas näidanud aktiivsuse märke. Ka meie nägime pidevalt kuuma auru immitsemas ning katsusime ka ise järgi, et asi oli tõesti soe 🙂

Taal vulkaanilt alla tulles viidi meid paadiga tagasi sadamasse. Sadamas saime süüa kohalikku toitu ning just kala Taal järvest. Kala oli tõesti maitsev. Ma usun, et me jäime kõik ekskursiooniga rahule ning võtsime juba väsinult, kuid õnnelikult tagasi teekonna hotelli.

Taal vulkaan asub  Manilast ca 50km kaugusel. Ärge laske end KM petta. Te läbite seda 50km paar tundi, sest mida lähemale Metro Manilale jõuate, seda hullemaks liiklus läheb.