Tel Aviv, Haifa ja Naatsaret

Eelmise Iisraeli ja Jordaania ringreisist ma ei jõudnudki kirjutada. Reise on sellel talvel nii palju olnud, et järg on siiani veel käest ära.

Igaljuhul olen see nädal sama programmiga ringi tuuritamas kui veebruaris. Väike erinevus on vaid selles, et seekord võtsin lennud nii, et ei pidanud tervet päeva Tel Avivis sisustama. Jäin seekord Istanbuli lennujaama hotelli.

Sabiha lennujaama hotell üllatas mind positiivselt. Teenindus oli super, tuba väga hea tasemega ning vannituba vanniga. Tõesti väga hea kogemus. Ma hakkasin juba ennast halvasti tundma, et türklaste suunas nii kibedaid kriitikanooli olen lasknud. Õnneks see süümekas läks väga kiiresti üle, kui lennujaama tagasi jõudsin. Järjekordne väga jäme suhtlemine ning tunne, et ma segan lennujaama töötajat oma eksistentsiga 🙂

Tel Avivi lennujaamas läks mul see-eest paremini kui eelmine kord. Passikontrollis taheti küll näha minu reisiprogrammi, mis sest, et eestikeelne, kuid lasti mind ka seekord riiki. Eks näis, mis trall ülehomme riigist lahkudes aset leiab. Ootasin paar tundi lennujaamas, kuni kliendid maandusid ning oh seda üllatust kui lennujaamas ei olnud nii giidi ega bussi.

img_20190320_1046013904315979737643378.jpgGiid üritas mulle selgeks teha, et hommikusöök on nii kui nii paari tunni pärast, et kus meil kiire. See tegi mu harja punaseks. Point ei olegi, mis kell on söömine ja kui kaua kuskil ootama peame, vaid see, et giidi ja bussi ei ole lennujaamas kliente vastu võtmas. Ta sai ise ka aru, et oli oma vabandustega liiale läinud ning lõpuks vabandas. Õnneks oli see ainult esimene väike ehmatus, sest ta osutus väga meeldivaks inimeseks ning kellel on ka reaalsed teadmised oma tööst. Mitte nagu esimene giid, kes oli küll inimesena meeletult armas, kuid professionaalsusest ja teadmistest jäi vajaka.

Lõpuks päikesetõusu saatel jõudis lennujaama ka meie buss ning startisime Yafosse. Kuna lennuk maandus varahommikul ning hotelli tubade loovutamine toimub päeval, siis pidime oma aega sisustama. Võimalus oleks ka muidugi kohe Tiberiasse sõita, kuid mis point on ka seal mitu tundi kohvrite otsas istuda.

img_20190320_0917176329939374951501284.jpgKlientidele võis alguses tunduda ehmatav, et peale lendu tuleb kohe otsa ekskursioon, kuid kuna selle arvelt pakkusime ka programmiväliseid vaatamisväärsusi, siis ma usun, et kõik jäid rahule. Eks see esimene unisus ning väsimus tegi oma töö 🙂

Peale hommikusööki Yafos, võtsime ette väikese jalgsi ekskursiooni Yafo vanalinnas. Külastasime Püha Peetruse kirikut, ajaloolist Yafo sadamat, jalutasime mööda Yafo vanalinna ning siis suundusime juba panoraamtuurile Tel Avivi. Tel Avivist Haifasse sõites tegime ka peatuse Caesarea akvedukti juures.

img_20190320_1051189150143106730341934.jpgHaifas külastasime Stella Marist ning kuulsaid Baha templi terrassaedasid. Me ei läinud aedade vahele jalutama, vaid nautisime vaateid ülevalt mäenõlvalt. Edasi liikusime mööda Karmelia mäenõlvu ning jõudsime kloostrini, mille asukoht on kuulus piiblilugudest. Mitte, et neid kohti Iisraelis vähe oleks 🙂 Peale selle, et kloostri katuselt avanevad imelised vaated Iisraeli loodusele, on sellelt mäelt ka väidetavalt prohvet Elias tulevankriga elusast peast taevasse sõitnud 🙂

Minu jaoks huvitavam ning kihvtim, kui järjekordne piiblilegend, on hoopis druužid ja nende külas Karmelia mäe nõlvadel. Nende unikaalne religioon ning ühiskonnakorraldus on midagi, mille kohta ma naudin rääkida pikalt. See pakub mulle endalegi huvi ja täiesti ausalt tunnistades, siis on elutruum kui järjekordne piiblilegend. No harm feelings.

img_20190320_1352335119436287551564715.jpgKarmelia mäest alla sõites tegime ka seekord ära Naatsareti, mille eelmise grupiga jätsime nii nagu programmis oli ette nähtud. Seekord võtsin kohaliku giidiga vastu otsuse, et läheme Naatsareti. Kuna Naatsaretis oli meil kavas vaid üks kirik, siis miks mitte see ära teha? Eriti arvestades, et Naatsaret jäi meie teele.

Kliendid imestasid hoopis teistsuguse liikluse üle Naatsaretis, kui nad nägid seda Tel Avivis. Kui oled piisavalt araabia riigis elanud, siis minu jaoks polnud seal midagi uut. Täiesti tavaline araabia liikluskultuur 🙂 Leidsime parkimise ning võtsime suuna mäest ülesse, et külastada Neitsi Maarja kuulutamise kirikut. Peale kirikut tegime ka väikese söögipeatuse. Sõime kohalikku Shawharmat. Täiesti pettunult pean tunnistama, et klientidele see toit erilist muljet ei jätnud. Minu jaoks oli toit super. Eks minu maitsemeeled on ka 7 aastaga araabia maailmas juba muutunud.

img_20190321_0647371022831193662797226.jpgSuhteliselt väsinuna, kuid rahulolevalt jõudsime oma Tiberiase hotelli. Sellel grupil oli hotell linnast väljas. Alguses oli natuke mures, et kuidas kliendid reageerivad, kui maandume hotelli keset põlde, kuid mingit nurinat minu kõrvu vähemalt ei jõudnud. Õnneks oli bensiinijaam kohe vastas ning hädavajaliku sai sealt kätte. Samas esimesel päeval olime ka kõik nii väsinud, et peale õhtusööki läksime kohe magama. Ega teinegi päev väga palju lühem ei olnud, kuid kliendid olid puhanud ning värsked.

Esimese grupiga jäime Tiberiase linna ning ma läksin seal ka linna õhtul ise avastama. Mulle Tiberiase linn mingit sügavat muljet ei jätnud ning kindlasti ei oleks Tiberias minu puhkuse nimekirjas, kuhu tahaksin tagasi minna. See-eest Golani kõrgendikule võiksin minna nüüd ja kohe ja seal mõne hotellitoa endale broneerida.