Prison Island – maailma nunnumad kilpkonnad

dav

Ma usun, et Prison Island ei jäta kedagi külmaks. Kuigi nimetuse järgi peaks tegemist olema vanglaga, siis vanglat pole seal kunagi olnud. Saart kasutati karantiinina kollapalaviku ennetamiseks. Prison Island on kindlasti üks kohtadest, kus turist peaks minema, kui on juba teekond Sansibarile ette võetud.

davKuna meie hotell oli rannale nii lähedal, siis jalutasime randa. Meile anti lestad ja snorgeldamismaskid ning saime ka endale paadi koos paadimehega. Meie paadi nimi oli “One Heart”. Kui armas. Sõitsime vist pea 40 mintutit enne kui Prison Islandile jõudsime. Kõige pealt saime nautida sillerdavat helesinist merd, mis saart kaunistas. Kohe nägime ka loendamatu arv paabulinde. Enne kilpkonnade juurde minekut anti meile kätte ka kapsalehed ning meie olime valmis neid ülimalt vanu ja nunnusid kilpkonnasid söötma ning silitama 😉 Vanim kilpkonn antud saarel on pea 200 aastane.

davNad on oma keskkonnas ka vanuse järgi eraldatud. Kõige pisemad on eraldi, sellised noorukid on omaette taras ning kui kilpkonn jõuab teatud ikka, siis ta nummerdatakse ning lastakse välja suurte sekka.

Nad on nii koledad ning samas nii armsad. See viis, kuidas nad kapsalehti käest sõid või kuidas nad nelja käpaga end hästi kõrgele tõstsid, kuid neid lõua alt sügada, oli nii armas. Nad tõeliselt nautisid, kui keegi nendega tegeles ning nende kortsus nahka sügas. Üks aktiivsem isane üritas emasega sugu teha. See oli meeletu pingutus, et saada emasele selga ning veel suurem oli pingutus, et suguühtesse astuda. Lausa ime, et kilpkonnad on suutnud liigina püsima jääda, kui seks on nii raske füüsiline tegevus 🙂

digPeale kilpkonnade nägime ära ka maailma pisema antiloobi – suni. Järjekordne loom, kus kõigil on nunnumeeter põhjas 🙂

davPrison Islandi esialgne vanglahoone on kihvt. Veel kihvtim on see, kuidas nad on suutnud sinna luua poe, kohviku ning vangikongist on tehtud WC. Päris lahe on istuda poti peal ja näha, et paarkümmend cm eemal on võru maas, millest läbi kinnitati vangide ahelad 🙂

Prison Islandil on täna ka hotell. Tavaturistid, kes lähevad saarele kilpkonnasid vaatama, peavad teatud kell saarelt lahkuma. Kui õigesti mäletan, siis oli saar avatud vist kuni kella 18:00ni.

davPeale saare tuuri läksime ka kohe saare kõrvale snorgeldama. Vees oli väga palju merisiilikuid ning meritähti. Sügavalt veest korallide vahelt leidsime ka merikurgi. Küll me sulekdusime ning proovisime tutvastada, mis juurikas see on seal põhjas.

Meie poolepäevane Prison Island ekskursioon oli läbi saanud ning võtsime suuna tagasi hotelli. Võtsime sealt oma kohvrid ning suundusime Makunduchisse. Olime me ju lõpuks ära teeninud lebopuhkuse rannas 🙂