FastJet ei olnud nii kiire nagu lootsin :)

sdrHommikul ärgates ning kohvreid pakkides tegime kindlasti oma kokkuvõtted möödunud matkast. Buss, mis meid lennujaama viis oli pehmelt öeldes natuke vana ja ka pisike. Nii topiti mikrobuss kohvreid täis nii, et mõnigi kohver ähvardavalt kukla taga logises.

Jõudsime õigeaegselt lennujaama ning soovisime siseneda lennujaama hoonesse, kui mind kontorisse juhatati. Ma juba adusin, et midagi peab olema väga valesti. Kontorisse jõudes öeldi, et FastJet, kes on olnud aastaid Aafrika juhtiv odavlennufirma on oma tegevuse peatanud juba detsembris. Väga meeldiv uudis 🙂 Tore, et keegi on sellest ka mind teavitanud, kui ma juba tellisin piletid ära oktoobris 🙂 Ega seal aega vaielda ei olnud, vaid pidin mõtlema välja uue plaani. Pidin ma ju klientidega Dar Es Salaami saama, et sealt edasi Mikumisse sõita.

Mul väga palju valikuid ei olnud. Läksin kõrvalkontorisse, teise lennufirmasse ning küsisin, millal tal on esimene lend Dari. Õnneks oli tal lend kohe 2h planeeritust hiljem. Vahemaandumine oli küll Sansibaril, kuid oleksime Kilimanjarolt minema saanud. Hakkasin maksma uute piletite eest ning tuli välja, et neil oli vaid 6 kohta. Meid oli kokku 7 🙂 Läksin klientide juurde ning võtsin nende passid ning teavitasin uudist, et lendame teise lennukiga ning minule sellele lennule kohta ei ole 🙂

Lennupileteid vormistades helistas neiu uuesti kuskile ning küsis, et kas kohad on ikka olemas. See tekitas minus ärevust, sest arvasin, et lennuk on täis ning isegi neid 6 kohta ei ole. Õnneks saime piletid klientidele tellitud. Saatsin kliendid lennujaama ning ütlesin, et jõuan ise järgi teadmata ajal. Minu esimene ja suurim lootus oli, et keegi jätab lennule tulemata ning ma saan no show pileti endale osta. Seda muidugi ei juhtunud.

Ma käisin läbi kõik lennufirmad ning uurisin parimat varianti. Läksin Air Tanzania esindusse ning seal öeldi, et esimene lend on alles kell 20:00 õhtul. See ei ole eriti atraktiivne, et 8h lennujaamas passida. Tegin lahti Kilimanjaro lahkuvate lendude tabeli ning nägin, et Air Tanzia lend läheb ka umbes samal ajal kui Precision Air, millele ma oma kliendid panin. Läksin uuesti Air Tanzania esindusse piletit vormistama. Ilmselgelt ei mõistnud me mehega teineteist ja alles viimasel minutil nägin ma, et ta ikka broneerib õhtust lendu. Mees väitis, et päevast lendu neil ei olegi. Mina näitan Kilimanjaro lennujaama kodulehte ning seal on lend olemas. Pärast väikest vaidlust oli selge, et ega see Kilimanjaro lennujaam oma infot kodulehel ei uuenda või firmad talle seda infot ei saada.

Kokkuvõttes ei jäänud mul muud üle, kui jääda ootele. Minu järgi oli ootele jäänud ka üks briti mees. Nime ma muidugi ei tea, sest millal enne ma inimeste nimesid küsin 🙂 Ta oli äärmiselt sõbralik mees, kes mööda maailma ringi reisib ning kes ise resideerub Tais palmi all ja libistab õlut. Kuna temal mingit kindlat plaani ei olnud ning tema soov oli minna nii Sansibarile kui Mafia saarele, siis tegin selgeks, et mingu ta enne Sansibari. Võimalus, et inimesed lennule tulemata jätavad on väike ja eriti veel kui ta on ootejärjekorras teine. Andsin talle veel juhtnöörid, kuhu minna ja mida vaadata Sansibaril ning nii me teineteisega hüvasti jätsime. Ta tuli ja andis mulle põsele musi ning soovis mulle edu koha saamisel.

Check-in lauad pandi kinni ning keegi lennult maha ei jäänud. Seega minu võimalus klientidega Dari saada oli nullitud. Kohe hakkasid mul peas erinevad ideed. Selle asemel, et 6h lennujaama ees õuel kivil istudes päikesepistet saada, olin ma valmis ka rentima auto 13h teekonnaks Mikumisse. Gabriel seda mulle ei soovitanud. Teiseks pakuti mulle välja eralennukit 250 USD eest. Kui ma oleksin teadnud, et kliendid sõidavad ka läbi Sansibari ning jõuavad hilja Dari, siis oleks eralennuk olnud isegi hiilgav idee. Kahjuks mul sellist infot ja pakkumist enne ei olnud ning ka endal lamp põlema ei löönud, et eralennuk tellida.

Tulemus oli see, et läksin tagasi Air Tanzania letti ning võtsin selle õhtuse lennu ja tellisin endale ka uue auto lennujaama vastu. Mees ütles, et lennupileti hind on tõusnud nii 20 eur. Mis mul üle jäi. Maksin selle summa, mis küsiti. Võtsin oma pileti ning läksin lennujaamaparkla kohvikut avastama. Sellime tore kiosk kahe plastmasstooliga. Mul oli juba süda paha sellest palavusest, sest lennujaama saad sa sisse alles 2h enne lendu. Nii ma käisin ja jutustasin seal vist kõigiga, et kasvõi natuke konditsioneeri all hingata. Olin ma ju õues 8h kokku enne kui mind tarre kutsuti 🙂

Istusin ja lugesin raamatud, kui korraga märkasin silmanurgast lennupileti päeva. Papi oli mulle lennupileti teinud homseks, mitte tänaseks. Mul jättis süda lööke vahele ning tormasin uuesti kontorisse. Õnneks oli veel paar vaba kohta ning ta sai mulle pileti ümber teha. Ta vabandas ette ja taha ning sellel hetkel ei suutnud ma isegi enam pahane olla. Olin vaid siiralt tänulik, et õige pileti sain.

Lennukis sain ma oma paariliseks iraani välimusega austraallase, kes elab oma naisega Singapuris. Ta oli mind juba enne lennujaamas jälginud, sest ta teadis täpselt mida ma tegin ja mida ma sõin. See oli natuke imelik. Ta jagas mulle ka oma visiitkaardi. Ta on jurist. Teades oma teravat keelt, siis juriste on mul sõpruskonda vaja 🙂 Rääkisime maast ja ilmast ning Sansibaril jätsin temaga hüvasti. Lõpuks jõudsin ka Dari. Mees, kes mind nimega ootas oli kogu küla mees, kui ta minuga lennujaamast väljus. Teised taksojuhid vilistasid talle, et ta sellise mzungu oli kinni püüdnud 🙂

Autos keerasin ma ennast magama ning olin valmis 6-7h pikkuseks teekonnaks Mikumisse. Millega ma ei arvestanud oli see, et öösel on liiklus hõredam ning ka minu autojuht sõitis kõik kurvid sirgeks. Enamus lamavad politseinikud sõitis ta lihtsalt üle ning nii käisin ma paar korda ka auto laes ära. Autojuht kuulas kogu tee Whitney Houstonit. Mulle meeldib Whitney, kuid mitte mitu tundi järjest. Pärast 4h sõitu ütles mulle juht, et oleme kohal. Ma keeldusin autost välja minemast, sest ma ei uskunud, et nii kiiresti kohal oleme. Kui ma lõpuks Gabrieli naeratust nägin sain ma aru, et olen vist ikka Mikumis. Kiitsin autojuhti väga hea Whitney kollektsiooni eest ning läksin magama. Seekord ei olnud FastJet väga kiire 🙂