Versailles

Kohustusliku tuurina tegime läbi ka Versailles palee ja selle aedade külastuse. Ma ei võtnud sinna ekskursiooni, vaid ostsin lihtsalt sissepääsupileti koos aedade külastusega. Meie külastuspäeval oli ka “Muusika- ja purskkaevu show”. Sellest natuke hiljemalt 🙂

Kuidas jõuda kõige soodsamalt Versialles´sse? Kõige mõistlikum on selleks võtta rong. Versailles asub 3 tsoonis ning see ei kehti Pariisi linnatsooniga. Ehk kui teil on ostetud mitme päeva kaart Pariisi metroosse, siis selle kaardiga te Versailles’ sse ei jõua.

Meie võtsime RER C metroo St. Michel metroopeatusest. Antud metroo jäi meile kõige lähemale ning me ei pidanud ka kuskil ümber istuma. Lõpp-peatuse peate ütlema Versailles Chateu Rive Gauche. Edasi-tagasi rongipilet maksis ca 7 eur inimese kohta. Raudteejaamast on paleeni jalutada maksimaalselt 10 minutit. Arvestama peate pika järjekorraga, kuid õnneks see järjekord liigub üpris kiiresti.

Palee ise oli minu jaoks mitte midagi ütlev. Palju kulda, palju luksust ning kohati väga rusuv. Ma nägin ja sain aru, et mis töö ja kunst on sinna koondunud, kuid siiski jättis see mind täiesti külmaks. Huvitavad olid minu jaoks ainult suured maalingud erinevatest sõdadest. Palees oli ka meeletult palju rahvast. Kindlasti oli ka see üks tegur, miks mulle seal palees olemine nii eriline ei olnud.

Viga
This video doesn’t exist

Kui olime paleele tiiru peale teinud võtsime suuna aeda. Versailles aiad on kenad oma purskkaevudega, kuid jällegi minu jaoks mitte mingi wow elamus. Aedades jalutamine ning Marie Antonette vabaõhumuuseumisse minekuga võite vabalt kulutada 4-5h. Selle tõttu on võimalus palee juurest rentida elektriauto, mis maksab 40 EUR tund või võtta see “Vana Toomase” rongike ja sellega liigelda erinevate punktide vahel. Rongikese miinus on see, et ta sõidab aedadest väljas. Kui olete jõudnud juba Apollo purskkaevuni, siis sealt on võimalus rentida ka jalgrattaid. Suure kanali peal on ka paadisõidud turistidele avatud. Meie võtsime esimese poole jalgsi ette ning alles Grand Trianoni juurest võtsime ühe suuna piletina turismi rongikese tagasi palee juurde. Üks suund maksis 4 eur.

Versailles aedade laburündis olid erinevad purskkaevud. Piletil oli kirjas, et hinnas on muusika- ja purskkaevu show. Mis see endast kujutas? Emiraatides elades ja suuruse hullustusega olles harjunud eeldasin ma mingit vinget showd. Reaalsus oli aga see, et iga purskkaevu juures lasti kõlaritest Lully muusikat ning kahe purskkaevu  – Neptuni ja Peegel basseini juures niristati ka natuke vett igasse ilmakaarde laiali. Meil on Sharjahs ringteedel ka suuremad purskkaevud kui Versailles. Aiad kõndisime me ka suhteliselt kiiresti läbi. Suure kanali juures tegime väikese kohvipeatuse ning sealt liikusime edasi juba Marie Antoinette Estate’ i, mis on põhimõtteliselt nagu vabaõhumuuseum.

Kohvipausil rikkusin ma ema kohvielamuse. Nägin, et ta pühkis salvrätikuga suud ning eeldasin, et ta jõi oma kohvi ära. Viskasin hooga kohe oma taskurätiku talle topsi. Tuli välja, et ta oli oma kohviga alles poole peal. Igaljuhul oli ta kohvijoomine selleks korraks lõppenud. Igal järgneval päeval ta aga rõhutas, et ta veel JOOB. Hoiatas nii igaks juhuks, et ma uuesti oma prahti tema gurmee-elamusse ei viskaks.

Vabaõhumuuseum oli kogu Versailles külastuse juures kõige huvitavam osa. Me sisenesime Petit Trianonist, kus oli ka mingi jaapani kunstiku näitus. Sealt jätkasime juba Marie Antoinette´i “imedemaale”. Sealsed hooned ja loodus oli tõeliselt ilus. Isegi WC oli tehtud ühte vanasse majakesse, mis nägi välja kui nukumaja. Vabaõhumuuseumist tulime me välja Grand Trianonist. Kokku läks meil Versailles ca 6 tundi.

Enne rongile minekut tegime ka kehakinnituse ning siis võtsime juba suuna tagasi oma armsaks saanud ladina kvartalisse. Külastasime juba endale tuttavaks saanud toidupoodi, ostsime suveniire ning jätsime lõpuks isa hotelli puhkama. Mina võtsin emaga võtsime suuna Eiffeli torni juurde, sest kirjutati, et kell 21:00 on Eiffeli tornis valgusshow. Järjekordne fail 🙂

See eest oli kõige huvitavam osa meie päevast metroost välja saamine. Jõudsime turvaväravate juurde ja meie ees olev naine ei saanud väravaid lahti. Proovisin ka oma piletit sisse pressida, kuid miski ei toiminud. Minu ees oleval naisel ütlesid närvid üles ja ta roomas väravate alt läbi. Alguses tundus see mulle naljakas, kuid kui rohkem ja rohkem inimesi meie seljataha kogunes ja kitsas koridoris oli meil kõigil ebamugav, otsustasin ma emaga ka sealt värava alt läbi roomata. Ise mõtlesin, et kuidas mu isa sealt läbi saab. Ta ei ulata tavaliselt enda saapapaelugi kinni siduma. Nägin, et isa võttis sisse juba positsiooni ning laskus põlvele kui korraga mingi suvaline mees tegi lihtsa liigutusega lahti värava turvaväravate kõrval ning marssis sirge seljaga välja. Selle peale kogu see lõksus olnud metroo seltskond aplodeeris. Nii sai ka isa valutult ning roomamata metroost välja 🙂

Kokkuvõttes mulle Versailles päev meeldis. Sai palju kõndida, loodust nautida ning hiinlastega Louis XIV portreede ees rüseleda 🙂