Saabumine rooma WizzAiriga :)

Ma kasutasin seekord sellist odavlennu firmat nagu WizzAir. Lennufirma kuulub Hungarile. Kuna ma pidin oma lendu ajastama ka oma vanemate lennu ning lennujaamaga, siis ei olnud kerge leida odavat ning samasse kellaaega kattuvat lendu. Ma sõitsin Jebel Ali lennujaamast Sofiasse ning sealt järgmine päev edasi Rooma.

Ma ei ole enne pidanud ise kunagi Al Maktoum lennujaama Jebel Alisse sõitma. Isegi kui kliendid maanduvad sinna, mida juhtub väga harva, saadan ma esindaja klientidele vastu. Ainult Eesti charterlennud maanduvad meil iga aasta Abu Dhabi piirile ning sellisel juhul on inimestel juba transfeer igaljuhul hinnas oma reisikorraldaja poolt.

Al Maktoum lennujaam on väga väikeses osas töös. 24h jooksul väljus lennujaamast 14 lendu. Nendest pea kõik odavlennu firmad või charterid. Ise-enesest ei ole see üldse halb. Passikontroll läheb lihtsalt ning ei pea ka pikki vahemaid terminalide vahel kõndima. AÜE residendina saad ka läbi Smart Gate ID-kaardiga, mis seljatab ka kõik turistide järjekorrad.

WizzAir oma teeninduselt jääb Norwegian ja EasyJet klassi. Mina reisisin käsipagasiga ning selle pärast võtsin Priority Boardingu. Oluline ei olnudki niivõrd esimesena lennukile saamine, vaid see andis lisapagasi võimaluse lennuki salongi. Muidu tavapiletiga võib võtta ainult 1 ühiku pagasit, mis ei ületa 10 kg. Priority Boarding tundub ju väga VIP, kuid reaalselt tähendab see seda, et saad esimesena bussi, et seal siis pool tundi teisi järele oodata kuniks buss saab täis 🙂 Priority Boardingu iva on vaid sellistel lendudel, kus lennuk seisab lennutunneli juures.

Ma jõudsin Sofiasse südaöösel kella 01:00 paiku. Terminal 2 on imepisike nõukogude aja jäänuk. Terminalist välja saades potsatad sa kohe tagasi 80ndatesse.

Minul oli võetud ööseks Ibise hotell. Mul oli ka võimalus 4 tunni pärast edasi lennata, aga siis ma oleksin Rooma jõudnud liiga vara. Seega võtsin ainukese lennujaama hotelli, mis pakkus tasuta transfeeri. Terminalist välja tulles, ei näinud ma mingit silti, et kus peaks olema Ibise transfeer. Seisin keset platsi nõutult ja vaatasin ringi. Eemal ei paistnud ka kuskil hotelli viitasid. Helistasin hotelli. Meeldiv noormees vastas, et seisa linnaliini bussipeatuses ja transfeer tuleb 5 minuti jooksul. Ma jäin seisma ja lootsin näha suurte logodega Ibise bussi. Seda ei olnud. Kui 15 min oli möödunud ning ma hakkasin terasemalt oma ümbrust jälgima, nägin ühte valget toonitatud klaasidega bussi, mille klaasidele oli sees poolt kleebitud A4 suurune Ibise silt. Ilmselgelt ei ole see vist kõige silmatorkavam viis end nähtavaks teha.

Võtsin oma pisike kohvri ja koti ning läksin bussi. Olime juba peaaegu lennujaamast väljas, kui tema mobiilis hakkas helisema Edvard Greigi “Peer Gynt” ning keerasime tagasi Terminal 2 ette. Seal tuli peale veel üks naine. Nüüd oli katse 2 saada ööseks hotelli. Seegi kord hakkasid trollid mägedes kõndima ning pidime tagasi terminali poole sõitma. Ja nii 3 korda. Kusjuures, ma mitte ainult ei nautinud maailma klassikat, vaid tegin ka 3 korda ringi pealt mingile Konstantini büstile Terminal 2 parklas.

Hotell ise oli tagasihoidlik, kuid väga puhas. Kõik mida vajad, et öö ära veeta ning oma reisiga jätkata. Kusjuures hotell on terminal 2st tõesti vaid 300-400m kaugusel. Ma oleksin juba ammu oma esimest und näinud, kui oleksin Peer Gynti asemel jala sinna marssinud.

Hommikul läksin tagasi lennujaama. Ma unustasin teha online check-in. See tasus kohe valusasti kätte. Kui teed WizzAir lennuga check-in letis, siis maksad selle eest 35 eur. Lend ise oli Rooma valutu. Maandusin Roomas ca 1 tund oma vanemaid  ning jäin neid seal ootama.

Rooma Fiumicina lennujaamas on taksodel fikseeritud hinnad. Kõik hotellid, mis jäävad Rooma linnamüüride (Aurelia Walls) vahele maksab 48 eur suund. Rong on 14 eur suund, kuid rongiga minnes peate ka arvestama raudteejaama ning teie hotelli vahelist maad. Meil oli Roomas hotell tellitud Termini raudteejaama lähedusse, sest sealt ma sain kätte ka mõned päevad hiljem meie rendiauto.

Me saime väga toreda taksojuhi. Mul on alati õnne saada endale seltsiks toredad inimesed 🙂 Hakkasime lennujaamast välja sõitma ning vanemad ei saanud taga oma turvavöid peale. Selle peale hüppas meie taksojuht autost välja ning itaaliapärase emotsiooni saatel hakkas mu vanemaid kinni pakkima 🙂

Teel hotelli hakkasin temaga ka jutustama. Ma küll poolest ta jutust aru ei saanud, aga meil oli tore. Kui ta kuulis, et ma plaanin rentida Itaalias auto, siis ta hüüdis üle auto “Mamma mia, you are crazy” 🙂 Uurisin temalt elu ja olu ning jõudsime oma jutuga ka spordini. Üllataval kombel talle jalgpall ei meeldinud. Tema osutus kirglikuks poksi fänniks. Me olime ühel meelel, et McGregor on kloun ning sellega olimegi jõudnud oma Rooma hotelli 🙂