Kõik teed viivad Rooma

Hotell Roomas oli põhimõtteliselt kohe Santa Maria Maggiore vastas. Raduteejaama oli ainult 5 minutit kõndimist. Colosseumi juurde 15 minutit jalutamist ning nii Trevi purskkaev kui ka Hispaania trepid jäid 20 minuti jalutuskäigu kaugusele.

Esimesel päeval kui saime toa kätte läksime kohe Roomat avastama. Võtsime suuna Trevi purskkaevude juurde. Muidugi tegime ka kohustuslikud suveniiri peatused ning õnneks oli kohe meie hotelli juures suveniirid väga soodsate hindadega. Aastatega olen ma õnneks suveniiridest võõrdunud ning erinevad tassid, taldrikud ja magnetid mulle suurt pinget ei paku. Selle eest saan ma oma isa rõõmu jagada, kes peab igast riigist saama lipu, tassi ja magneti 🙂

Trevi purskkaevude juures oli tore tagasi olla. Viimati olin Roomas 19. aastaselt. Nostalgia mõttes tegime ka jäätise peatuse just selles samas kohvikus, kus 12. aastat tagasi sõbrannaga jäätist sõin.

Viskasin ka oma 3 münti purskkaevu ning jään nüüd oma eluarmastust ootama. Ema küsis ka isalt 3 münti, et tema viskab ka eluarmastuse nimel mündid vette. Selle peale jäi isa mõtlikult emale otsa vaatama, sest emal on ju abikaasa olemas 🙂 Pärast väikest pausi tegi isa tähelepaneku, et ema tahab ju isa rahaga omale uue mehe leida 🙂

Järgmisel päeval oli meil Colosseumi päev. Enne Colosseumit külastasime ka Palatine Hills ja Rooma Foorumit. Tegime ka väikese uinaku Colosseumi juures pargis ning siis olime juba valmis Colosseumit vallutama. Imekombel ei olnud järjekord üldse pikk ning saime sisse tõesti vaid 10-15 minutiga. Ma mäletan, kui ma esimest korda Colosseumisse läksin. Olime vist vabalt tund aega järjekorras.

Sisse saades oli emal vaja minna WC-sse. Naiste WC järjekord oli sama pikk kui Colosseumi järjekord. Suunasin ema meeste WC-sse- Ütlesin, et kui keegi küsib, siis mängi lolli, et ei saanud aru ning kui häbi hakkab, siis pane päikeseprillid ette 🙂 Nii saime ka WC peatuse kiirelt tehtud.

Õhtul oli meil ka veel plaanis Hispaania trepid. Mulle see piirkond meeldis. Antud piirkond ei ole minu jaoks poodlemiseks, sest sinna on koondunud kallid firmabrändid, kuid kellel on soovi just saada luksuskaupu, siis Piazza Di Spagna on just koht teile. Me lasksime endast teha seal ka karikatuurid. Vanemate karikatuurid valmisid nii 10-15 minutiga. Peale seda tegime väikese jalutuskäigu ning siis lasksin ka endast enda arvates karikatuuri teha. 15 minutit oli möödunud ning mulle ei tundunud üldse, et pilt on valmis saamas. Ta oligi hakanud minust portreed joonistama. Ma istusin seal 45 minutit. Tulemus oli kihv, kuid ma ei saa siiani aru, kus ma kunstnikuga nii mööda rääkisin.

Päikese loojudes olid ka erinevad tänavamuusikud kohad sisse võtnud ning muusika valik oli seinast seina.

Pingil istudes ning ennast joonistada lastes tuli samaaegselt Metallica “Nothing Else Matters”. Ja tõesti, sellel hetkel olla Roomas koos vanematega ning nautida kvaliteet aega, mitte miski muu ei loegi.

Oma viimase Rooma päeva pühendasime Vatikanile. Sinna me ei jalutanud, vaid võtsime takso. Takso ei olnud sugugi kulukas – 11 eurot suund. Ma plaanisin Vatikani minna varahommikul, et vältida pikki järkekordi. Kui suured ekskursioonibussid jõuavad oma programmiga Püha Peetruse väljakule, siis võite oodata turvakontrolli järjekorras ka üle tunni. Püha Peetruse katedraali minnes tuleb arvestada, et oleksite viisakalt riides. Õlad peavad olema kindlasti kaetud ning miniseelikutes ei maksa ka minna. Paljud firmad müüvad ka Püha Peetruse katedraali “Skip the line” piletina, mis on tavaliselt 19 eur ja sisaldas vist ka audio-guide (viimase osas ei ole ma kindel). Kui aga tahate raha kokku hoida, siis olge seal platsis vähemalt enne kella 09:00 ja saate sisse ilma pika ootamiseta.

Püha Peetruse väljakult jalutasime St. Angelo lossini ning sealt juba Navona väljakule. Navona väljak ning selle ümbrus on väga kihvt erinevate restoranidega ning Navona väljakul on ka Gladiaatorite muuseum.

Navona väljakult liikusime edasi Panteoni juurde. Seal oli küll päris pikk järjekord, kuid see liikus kiiresti. Seal ei olnud eraldi turvakontrolli. Tegime väikese peatuse Minerva väljakul ning siis võtsime juba suuna tagasi hotelli. Hotellis tegime väikese siesta ning viimase õhtu veetsime viimaste sisseostude tegemiseks. Samuti tahtsin ma vara magama minna, sest mind ootas ees pikk autosõit Itaalia teedel Veneetsiasse.

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )