Saabumine Katari

Kiire üllatusena tuli mulle tööreis Katari. Hea uudis on see, et Eesti kodanikud saavad Kataris viibida 90 päeva viisavabalt. Halb uudis on see, et Dubaist ei lähe poliitilise ja majandusliku blokaadi tõttu enam otselende.

Enne jõudsime Katari tunni ajaga, nüüd läks teekond pea 6 tunni pikkuseks. Katari jõudmiseks on kaks kiiremat valikut – läbi Omaani või Kuwaidi. Meie otsustasime Kuwaidi kasuks.

Dubai lennujaamas köitis lennujaama töötaja tähelepanu minu ühesuuna pilet. Kuna me ei tea, kui kaua peame siin lähetuses viibima, siis ei hakanud ka tagasilennu piletit veel ostma. Minult küsiti kohe, et kas olen turist või tööreis? Ma väitsin, et olen turist.

Sain pagasi ära antud ning edasi ootas passikontroll. Uuendusena on pandud lennujaama Smart Gate. See lubab AÜE kodanikel ning elanikel läbida passikontrolli ainult ID kaardiga ning sõrmejäljega. Isegi passi ei pea kuhugi skännima. See teeb passikontrolli läbimise ikka väga kiireks.

Lennuk, mis meid ootas oli vist vanem kui mina. Õnneks peale 2h lendu jõudsime Kuwaiti. Dubai lennujaamas olen harjunud, et suitsetajate ruum on selline mõnus suur lounge. Kuwaidis oli suitsetajatele tehtud sellised klaaskarbid, kuhu mahub neli inimest korraga sisse. See oli päris naljakas vaatepilt.

Mõtlesin, et mängin turisti ning ostan ka magneti ja mingi turismivoldiku. Terve lennujaama peale pole ühtegi suveniiri letti. Kuwaidi lennujaamast saate osta vaid Haribo komme ja parfüüme. Kuwaidi lennujaam on ka pisike ja vana. Kindlasti on see väiksem kui Tallinna lennujaam ning ehitusaasta sõjajärgsed 90ndad.

Peale paari tunnist transiidis istumist saime ka jätkulennule. Lend jäi pea tund aega hiljaks, kuna ootasime 13 Saudi reisijat Jeddahst. Ühte meest ei tahetud tema pagasiga lennukile lubada. Ma päris kõigest aru ei saanud, kuid tal oli kotis vist mingi keelatud ese. Kui ta lõpuks stujardist mööda sai pomises ta veel omaette, et Kuwait ei luba seda kaasa võtta ning Saudi Araabia ei saa aru, miks ta ei võta seda endaga ja Katar ei tea üldse mida temaga peale hakata 🙂

Lend Kuwaidist Dohasse kestis ca tunni. Nii Kuwaidis kui ka Kataris sadas kolmapäeval vihma. Doha lennujaamas läks passikontroll kiiresti. Lennukid maanduvad nüüd kõik Doha uues lennujaamas. Lennujaamas küsiti minu käest ainult, kus ma peatun ja kui kauaks ma jään. Mitte kedagi ei huvitanud, kas mul on lennupilet tagasi või mitte.

Enne passikontrolli läbimist peavad kõik veel silmad skännima ning siis on sellega kõik ühel pool. Skänner on selline suur peegel. Minu kõrval oli üks mees, kes sättis oma Tiks ilusti paika enne kui lasi endast seksika pildi piirivalveametnikul jäädvustada 🙂

Saime kohvrid kätte ning samuti rendiauto ning võtsime suuna hotelli. Sõitsime läbi vana Doha, kus väga palju vanu maju on lammutatud ning suur hulk ootab veel oma järge. Mõned on jäänud teedelaiendusele ette ning teiste asemele kerkivad uued ja uhked kõrghooned.

Õhtul jõudsime hotelli ning selleks päevaks olid kõik mu energiavarud otsas.

Ma ei hakka siin pikalt kirjeldama Katari poliitikat ning majanduslikku situatsiooni, sest ma olen ikkagi AÜE elanik ning ma ei soovi kaitsepolitseiga probleeme. Juba minu siin olek võib neis kahtlust äratada.

Kokkuvõttes Katari reisijatele soovitan võtta elu siin rahulikult. Elukorraldus on märksa konservatiivsem kui AÜEs. Riietust peaksid naised rohkem jälgima, kuigi keegi ei tule teile ütlema, et teil on liiga lühike seelik. Samuti on ööelu igavam ning alkohol on kättesaadavam pea ainult hotellides. Samuti on reedene päev kuni lõunani välja surnud. Dohas on palju uusi kaubanduskeskuseid, kuid mitte ühtegi väga suurt. Popimad on tänasel päeval Villagio Mall, Lagoona Mall, Gate Mall ja City Center Mall. Viimane on neist ka vanim.

Poshimad piirkonnad on West Bay, The Pearl, Katara Cultural Village. Enamus kohvikuid suletakse kell 23:00 ning nädalalõpus on kaubanduskeskused lahti südaööni.

Doha ehitab ka metrood. See tekitab veel omakorda ummikuid teedel. Mitte igas piirkonnas pole kerge saada taksot, kuid Uber toimib väga hästi.

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )