Jebel Shams – Balcony Walk

IMG_20180112_141158.jpgKuigi Wadi Shab matk oli vist isegi füüsiliselt raskem, siis Jebel Shamsi vaateid ei ületa miski. Jebel Shams ehk “päikese mägi” on Araabia poolsaare kõrgeim tipp 3009m. Peale selle läheb Hajari mäestikust läbi ka “Suur Kanjon”. Meie Jebel Shamsi matk võttiski aset just “Suure Kanjoni” massiivsetel kaljuseintel.

Matkarada,mille meie valisime oli Balcony Walk. Nime on ta saanud just selle pärast, et kogu matkarada lookleb kui rõdu mööda kaljuseina. Tavaliselt edasi-tagasi matk kestab 4h. Meie läbisime selle natuke üle 3 tunniga.

Seal on võimalus ka laskuda alla kanjoni põhja, kus asub mahajäetud küla. Olen isegi korra seal all käinud, kui olin veel noor ja roheline Araabia maailmas. Balcony Walk lõppes aga mingi hetk ära kohas, kus oli toimunud suur varing. Mina mäletasin, et ma liikusin mööda Balcony Walki alla külasse, aga võimalik, et see oli hoopis teine rada 🙂

Jebel Shams – Balcony Walk

Balcony Walk ei ole füüsiliselt raske. Te ei pea tegema kaljuronimist ning see ei eelda ka mingit erivarustust. Silmas peate pidama aga seda, et raja esimene pool on laskumine. Seega peate hindama oma jõuvarusid, sest tagasitee on valdavalt üles mäge.

Kui te kuulete jutte, kus soovitatakse matkata külani, siis see ei tähenda laskumist alla. Poolel teel on laiema platoo pealt näha mahajäetud küla. See on ka koht, kus enamus inimesi tagasi pöördub ning kuhu ka mu eelmise aasta grupp välja jõudis. Oli ju neil moto, et tühja ei maksa rapsida 🙂

Selle aastase esimese grupiga läksime aga kuni matkaraja lõpuni. Seal on kaljuseina najal veel lagunenud hooned, kus väidetavalt elas 15-20 inimest. Matkaraja lõpus pidi ka kaardi järgi olema tiik, kuid see jäi meil tuvastamata. Raja lõpus tegime väikese pikniku, kus oma toidupoolist pidime nahaalsete kitsede eest kaitsma 🙂

Tagasitee läks meil ühes juhtis ning see pidev tõusmine võttis mu hingeldama. Eks vastav ülekaal ning ebatervislik eluviis on jätnud oma jälje 🙂

Balcony Walk on ca 1800m merepinnast ning kogu laskumine on kuskil 1000m. Matkaraja algusesse sõitsime muidugi jeepidega. Mingi hetk kaob asfaltkate ning päris mitu km on offroad. Kuiva ilmaga ei ole probleemi mäkke saada ka sedaanil. Vihmaga aga muutub offroad teelõik väikesele sõiduautole läbimatuks.

Jebel Shams – Balcony Walk

Autoga mäkke sõitmine on juba elamus omaette. Me teeme tavaliselt Wadi Ghulis pildistamispeatuse ning kui on õnne, siis näeme vaibameistreid oma kitsevillast vaipu müümas. Samuti on allasõit vaadete poolest väga ilus.

Jebel Shamsi mäel on ka täiesti oma hotellid ja resortid. Need sobivad rohkem neile, kes soovivad pikemalt mägedes ning sealsetel matkarajadel veeta.

Meie võisime oma päeva õnnestunuks pidada ning läksime tagasi Nizwasse oma viimast ööd veetma.