Wadi Bani Awf – offroad Omaani moodi.

Nakhal Kindlus

11. jaanuari hommikul startisime Masqatist, võttes suuna Nizwa poole. Nizwasse ei sõitnud me mitte mööda otseteed, vaid tegime sissepõike Nakhal kindlusesse ning seal lähedal asuvasse kuumaveeallika juurde.

Kuna meid oli seekord väike seltskond, siis saime enda käsutusse kaks jeepi. Minu autojuht oli loomult uljam ning tahtis saada ikka ja jälle kinnitust, et ta on hea autojuht 🙂 Nakhal kindluse juures tegime esimese peatuse ning läksime seda eel-islamiaegset kindlust ka ise uudistama. Nakhal kindlus on saanud täiendust 17. sajandist valvetornide ning sissekäigu näol.

Kindlus mulle meedib väga. Ta on arhitektuuriliselt omalaadne ning muljetavaldav on ka kaljunukk, mille otsa on kindlus rajatud. Kindlasti Nakhal kuumaveeallikad jätsid klientidele emotsionaalsema mulje. Peale selle, et kalju seest niriseb välja tõesti soe vesi, elavad seal ka kalakesed, kes meeleldi meile pediküüri teevad. Omaanil on oma looduslikud Dr. Fish spad olemas pea iga allika ning Falaj veesüsteemi juures.

Wadi Bani Awf

Lasime kalakestel kohe pikalt oma tööd teha ning suure kurbusega jätkasime oma teed Wadi Bani Awfi, kus algas meie offroad. Wadi Bani Awf´i kutsutakse ka ussioruks, sest suur kanjon vookleb läbi mägede kui madu.

Offroad tähendab Omaanis mägedes seda, et lõppeb ära kattega tee. Sõidetakse mööda mäekülgi kruusa- ja/või mägiteed pidi. Offroad ei oma sama tähendust kui kõrbes, kus suvaliselt mööda liivaluiteid jeep oma tee valib. Mägedes ei tuleks see isegi kõne alla, sest mingil muul viisil ei oleks teekond autoga läbitav.

Tõusime mööda mägiteed jeepidega päris kõrgele. Kõrgemas punktis, kus nautisime vaateid Hajar mägedele oli temperatuur langenud 24lt kraadilt 8le. Tehke oma väikesed arvutused ja vaadake, mitme tuhande meetri kõrgusel me olime 🙂

Al Hamra Village

Kõrgema punktiga oli ka pea 2-tunnine offroad lõppenud ning alustasime teed alla Al Hamra külasse juba mööda asfaltteed. Al Hamra külas külastasime Bait Al Safa majamuuseumit, kus on teil võimalus seigelda endise Al Hamra külapealiku kodus ning saada infot Omaani ajaloost ning nende kultuurist. Samuti on huvitav küla puhul see, et kogu küla on ehitatud mudatellistest.

Peale Al Hamrat tegin ka meie programmis väikese muudatuse ning lisasin kohe otsa Jabreen kindluse. Jabreen kindlus on vaieldamatult kõige ilusam kindlus Omaanis, kuhu ma ise siiani olen jõudnud. Bahla kindlus on ajalooline mudakindlus ning suurem kui Jabreen, kuid oma ilult ei võida Jabreeni miski. Isegi Nizwa kindlus kahvatub Jabreen kindluse ees. Nizwa kindluse pluss on ainult see, et selles on muuseum ning selles peitub originaalkiri Prohvet Mohammadilt.

Jabreen kindlus

Kusjuures Nizwa kindlus on tõstnud alates 02.12.17 oma sissepääsu hinda. 0,5OMR kohe 5 OMR. Mis seal ikka paarisaja baisaga kembelda 🙂

Peale Jabreen kindlust võtsime juba suuna meie Nizwa hotelli, et olla valmis järgmise päeva Jebel Shamsiks.

Minul oli vaja sularaha võtta ning läksin sularahaautomaati otsima. Peale 10-15min jalutamist, leidsin ka panga ülesse. Huvitaval kombel ei ole Omaanis bensiinijaamades ATMi, mis on nii tavaline AÜE-s. Ma usun, et meil ei ole siin ühtegi bensiinijaama ilma sularahaautomaadita.

Peale panga leidmist mõtlesin, et mis see Nizwa Grand Mallini ikka on jalutada. Tuli välja, et ikka oli pikk maa. Mul kulus hotellist kaubanduskeskuseni 1 tund ning pool teekonnast pidin olema sõiduteel, sest ming hetk lõppes lihtsalt jalakäijate tee ära.

Jabreen

Tegin paar tiiru kaubanduskeskuses ning ilma igasuguse emotsioonita võtsin tagasi takso hotelli. Miks ilma emotsioonita? Kui sa elad viimased 6 aastat AÜE-s, kus on meil maailma suurimad kaubanduskeskused, siis ilmselgelt on raske Omaanil seda üle trumbata 🙂