Wadi Shab ja Bimmah Sinkhole

Päev peale Masqatit ootas meid juba Omaani kaunis loodus. Hommikul startisime Bimmah kokkulangenud koopa juurde, mida kohalikud külaelanikud usuvad, et on meteoriidi kraater. Koobas on ca 20m sügav ning 50-70m lai. Koopa põhjas on vesi ning sinnani viib trepp. Soovijad võivad seal ka ujuda.

Eelmine aasta käisime seal ühest viimastest päevadest enne Masqatisse tagasi jõudes. Ma isegi ei tundnud teed ära, mida mööda kohale jõudsime. Seekord oli teekond mulle märksa tuttavam.

Meie Bimmah koopasse ujuma ei läinud, sest meil oli kavas veel Wadi Shab. Kuna mu seltskond oli sportlik ning seiklushimuline, siis oli selge, et pean kuni kalju sees oleva tiigini välja matkama.

Ma olin end korralikult ette valmistanud ning matkasaapad kaasa haaranud. Liikusime mööda kive ning kaljuseina ning nautisime ilusaid vaateid. Mingi hetk tegin ka vale otsuse ning keerasin mööda kaljunõlva kõrgemale teerajale. Rada muutus aina kitsamaks ning ohtlikumaks. Kui me olime juba päris kõrgel ning mu kõrvu kostis kose kohin, mõistsin, et oodatud lõpp-punkt on hoopis meie all. Pöörasime end ringi ning pidime natuke maad tagasi kõndima, et saada Wadi põhja.

Õige teeraja üles leides jõudsime ka juba tiigikeseni. Kui veetase on madalam, siis peab sellised lombikesed läbi ujuma, kividelt üle ronima ning lõpuks jõuab kaljukoopani. Seekord oli veetase palju kõrgem ning väikesed lombikesed olid muutunud üheks suureks tiigiks 🙂 Jätsime jalanõud kaldale ning hakkasime ujuma. Mingi hetk pidime ka veest välja tulema, mis oli loomulikult väga libe märgade kivide peal. Minul ei olnud ka kummisusse kaasas ning madalate kohtade peal oli valus mööda kiviklibu kõndida.

Õnneks ei olnud veetase väga kõrge, kuigi kõrgem kui eelmistel kordadel. Me ei pidanud koopasse sukelduma, vaid saime peanupu veest väljas hoida. Pärast paari meetri pikkust kaljulõhe vahelt läbi pressimist olime ka juba koopas.

Tagasi teel meie julgemad hüppasid ka kaljuserva pealt vette ning tagasi auto juurde läks teekond juba libedamalt. Selleks, et saada teisele poole wadit, võtsime paadi. Kui veetase on madalam, siis on täiesti võimalik ka jala üle jõekese minna. Seekord lasime kohalikel paadipoistel meid viia ja tuua.

Wadi suudmes pidasime oma lõunapikniku ning enne Masqatisse tagasi pöördumist tegime ka Wadi Tiwis pildistamispeatuse. Wadi tiwi on kohe Wadi Shab külje all. Sinna on võimalik autoga sisse sõita lausa kuni 30 min kaugusele ning siis jätkata jalgsimatka. Mulle endale isiklikult meeldib Wadi Shab ja Wadi Bani Khaled.

Muidugi on Omaanis avastamist küllaga. Plaan on siin olemise aastatega märgatavalt rohkem avastada 🙂

Mida pidada silmas Wadi Shaabi minemiseks:

• Masqatist Wadi Shabi autosõit kestab ca 2h
  • Kaasa võtke ujumisriided ning kummisussid
  • Jalga pange mugavad jalanõud. Te ei pea seal olema matkasaabastega, kuid mugavad tossud või kinnised fikseeritud matkaplätud on igati teretulnud
  • Kaasa võtke piisavas koguses vett ning soovitav on võtta kaasa ka toit või snäkid. Oleneb kui pikalt soovite seal matkata. Wadi suudmes on ka väike kohvik, kuid ärge panustage sellele, et see on lahti just sel ajal kui seal olete. Eriti kui plaanite sinna minna reedel.
  • Hea oleks seal olla seljakotiga, siis on käed vabad kasvõi kitsamatest kohtadest enda kinni hoidmiseks või kivide vahelt alla laskmiseks.

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )