Sõit Mikumisse ja Maasai küla

03.11 hommikul olime valmis lahkuma Dar Es Salaamist. Meie valisime oma safariks Mikumi rahvuspargi. Mikumi on suuruselt Tansaania viies rahvuspark ning turistide poolt veel vähe avastatud. Samuti on Mikumi rahvuspark Dar Es Salaamist 6-7h autosõidu kaugusel ning ei vaja järjekordset siselendu.

Lennust loobumine oli meie reisil lausa väga oluline. Kuna meie reisiprogrammis oli Mafia saar ning Sansibar, siis meil neid lende jätkus küllaga 🙂

Igaljuhul olime hommikul kell 7 valmis startima. Hotelli ees nägime autot, kuid kuskil ei olnud juhti. Kui olin nõutult paar tiiru ümber jeepi käinud, siis tuli taamalt jooksuga ka üks tore poiss safari lätu peas. Meie auto oli katki läinud. Ei, seda ei veetud kuhugi teenindusse, vaid kohalik mehaanik vinnas end kohe hotelli ees tänaval auto alla ning autoremont oli alanud.

Selline ootamatu uudis andis meile kuskil tunni Dar Es Salaami peal ringi jalutada. Juht küll ütles, et 10 minutit. Ma tean, mis tähendab 10 minutit araablasele. Seega mida lõuna poole läheme, seda suurema konfiskendiga saan aega korrutada 🙂

Lõpuks saime auto korda ning sõit võis alata. Olime vaevat linnast välja saanud, kui auto läks uuesti katki. Meie juht oli nii kurb, et vaata et hakkab kohe nutma. Meile telliti uus auto, mida seekord pidime ootama vaid 15-20 minutit. Kahjuks oli asendusauto tavaline sedaan, mitte jeep. See tegi meie Mikumisse sõidu natuke ebamugavaks, sest kokkuvõttes oli neljast reisijast kolm prisked eesti inimesed 🙂

Teekond koos lõunapausiga kestis ca 7h. Ilma pausita oleksime kohale jõudnud 6h. meie juht oli ka ettevaatlik ning kartis teha möödasõite. Nii me tiksusime rekkade taga 30-40km/h, mis ajas mind närvi. Kui oled harjunud Dubais ka linnas 100 km/h sõitma, siis ilmselgelt oli 40km/h mulle liiga aeglane.

Teed ei olnud kehvad, kuid kindlasti mitte ka suurte maanteede tasemel. Seega meie maantee Mikumisse oli enamjaolt kaherealine, mis tegigi möödasõidud ohtlikuks. Looduslikult oli kena sõita ning kui olime ka Morogoro linnast läbi saanud, lõppesid külad ning algas kaunis loodus. Teede kõrval nägime põliseid Aafrika sõdalasi – Maasai´d ning eemal hakkasid paistma ka mäed.

Kuigi maanteeäärsed külad olid vaesed, olid nad siiski puhtad. Ma ei kohanud neis külades räpasust. Enamus inimestel olid seljas puhtad riided ning kõik olid ka ääretult viisakad. Isegi meiesuguseid võõraid tervitati Jamboga ning keegi ei jooksnud käsi pikalt ees ega kerjanud meilt raha välja.

Pealelõunaks jõudsime oma majutuskohta. Mulle see meeldis kohe nii väga, et eraldan meie safarilaagrile lausa eraldi artikli 🙂

Huvitav fakt Mikumi kohta on, et enne meie laagrisse jõudmist sõitsime läbi Mikumi rahvuspargi ala, kus oli kohe teede servadel võimalik näha elevante, sebrasid, kaelkirjakuid ja ahve. Meil oli juba sellest wow-elamus. Ma poleks arvanud, et näen loomi esiteks nii lähedalt ning teiseks ma eeldasin näha loomi rahvuspargis ekskursiooni käigus, mitte transfeeril hotelli.

Kui olime oma kohvrid ja kotid ära pannud ning natuke hinge tõmmanud ootas meid värava juures giid. Me olime tellinud endale Maasai küla ekskursiooni ning minu suur palve oli, et näeksime kohalikku küla, mitte turistilõksu, kus kõik maasaid on rivvi pandud ja juba paarisada meetrit enne külasse jõudmist oma sõjatantsu teevad.

Peale giidi anti meiega kaasa ka kohalik püssimees, kes meie ohutust pidi tagama. Ma ei teagi, kelle eest meid rohkem kaitsti – kas inimeste või metsloomade eest. Ilmselt vist ikka mõlema eest.

Püssimees tekitas meis sellist eufooriat, et kõik soovisime temaga kogu aeg pilti teha 🙂 Maasai küla oli ainult 20 min jalutuskäigu kaugusel meie majutustest. See oli üllatav. Ma olin valmis jälle oma pepu autosse panema ning kuhugi kaugusesse sõitma. Samas oli see meeldiv, et peale pikka autosõitu saime natuke jalutada.

Külasse jõudes võttis meid vastu küla vanim naine. Ta tervitas meid viisakalt kättpidi ja rääkis meile tundmatus keeles. Meie giid vahendas meie soove ja küsimusi ning meid pandi küla keskele pinkidele istuma.

Kohe jooksid välja kõik mudilased ja õnneks oli mu emal ja sõbrannal kaasas pulgakommid ja muu nänn, mida nad ka lastele jagasid. Antud külas olid enamjaolt naised ja lapsed. Tuli välja, et enamus mehi on kuskil ära või tööl. Maasai naised kannavad traditsiooniliselt lillat kangast ning nad olid valmis meile ka oma tantsu esitama. Meie sellest pakkumisest loobusime.

Hoolimata, et maksate ekskursiooni eest, eeldavad nad nö tippina saada ca 20-25 USD, mis neid nö motiveeriks. See oli Maasai külas ja kogu Tansaania sisemaal ainuke tõik, mis mind häiris. Ma oleksin neile nii kui nii tippi jätnud, kuid see tundus mulle rohkem teenuse ostmisena.

Meile näidati Maasai kodusid. Käisime ühest põhuhunnikust teise ning tõdesime kui askeetlikud on nende eluviisid. Maasaid ehitavad oma küla ringikujuliselt, kus küla keskele on rajatud aedik. Sinna aedikusse tuuakse õhtuks oma veised ja kitsed kokku.

Maju ehitavad naised ning katuse ehitamine pidavat olema meeste töö. Tansaania maasaide majad on suurest osast ehitatud puutoigastest. Sideainena krohvi asemel on kasutusel kuivatatud veisesõnnik. Nad magavad mattidel ja põrandaks on puhas muld. Antud maasai külas elas kokku ca 20-liikmeline perekond. Pere vanim mees, külapealik, oli oma naisega ka meid teele saatmas.

Enne külast lahkumist nägime veel väikest poissi. Ta võis olla võib olla 7. aastane, kes kohusetruult oma väikese veisekarja külasse juhatas. Küsisime giidi käest ka laste hariduse kohta. Ta väitis, et tänasel hetkel on koolikohustus kõikidel lastel. Nii käiakse neid külasid kontrollimas, et lapsed oleksid arvele võetud ja kooli saadetud. Kui perekonnad üritavad koolikohustusest kõrvale hiilida, siis neid ähvardatakse kitse või lehma ära võtmisega. Niisiis teoorias peaksid kõik Tansaania lapsed koolis käima, kuid praktikas ei jätku inspektoreid iga lagendiku ja võpsiku taga asuvatesse maasai küladesse.

Päikeseloojangu saatel jõudsime tagasi meie majutusse, et hommikul jätkata safariga Mikumis.