Ettevalmistused Tansaaniaks

Pea aasta tagasi sai tehtud otsus, et viin oma vanemad Tansaaniasse meie juubeleid tähistama. Reisi planeerimise käigus lisandus ka mu sõbranna. Ettevalmistused käisid aeglaselt, sest tööd oli palju ja aega vähe – nii nagu meil kõigil.

Suhteliselt segane on info Tansaania viisa kohta. Ühelgi saatkonna lehel ei ole väga konkreetset infot. Seda eriti Tansaania saatkonna lehel Rootsis. Lõpuks ma helistasin nende saatkonda Abu Dhabi’s ning seal kinnitati, et saame viisa 50 USD eest piirilt.

Saatkond Abu Dhabi’s nõudis aga, et meil peab olema tehtud kollapalaviku vaktsiin. Nii ma lasin vanematele Tallinna Nakkuskliinikusse aja kinni panna. Kui nad sinna jõudsid, siis arst keeldus neid vaktsineerimist. Nimelt Tansaania ei asu kollapalaviku tsoonis ning kuna me lendame läbi Dubai, siis ka Dubai ei ole ühegi nakkuse ohutsoonis.

Ma proovisin uuesti helistada saatkonda, kuid keegi ei vastanud. Lõpuks sain kätte endise kolleegi, kes teeb reise Tansaaniasse. Tema ka kinnitas, et kollapalaviku vaktsiini ei ole vaja teha. Nii me võtsime vaid malaaria tabletid ning sellega asi piirdus.

Kollapalaviku vaktsiin on oluline, kui soovite külastada ka naaberriike, nagu näiteks Keenia.

Formaalsused tehtud ning jäin ootama oma väikest seltskonda Dubaisse. Planeerisin neile ka paar puhkepäeva Emiraatides ning siis 02.11 varahommikul võtsime suuna Dubai lennujaama Terminal 3-le poole.

Emirates Airlines lendab otselennuga Dar Es Salaami 5,5h. Lennukid ja pardateenindus on maailma parima lennufirmale kohane. Toit oli väga hea ning lennuki meelelahutusorogramm filmide ja muusika valikuga samuti super.

Kolme paiku peale lõunat me maandusime ning hakkasime osa saama Dar lennujaama iseärasustest. Lennujaam ise on päris õnnetu välimusega ning sees palju silte ei ole. Kuna kõik valged inimesed jäid ühte rivvi seisma, siis eeldasin, et see on vajalik. Üks piirivalveametnik käis rivi läbi ning küsis meie reisi eesmärki. Peale seda märkis midagi riiki saabumise kaardile ning siis suunati meid andma näpujälgi. Kõikidest näppudest ja pöialdest jätsime jäljed ning suundusime kohe nende selja taha viisa eest maksma.

Viisaputka oli tihedalt täis kleebitud kleepse, mis andis infot, et nad eelistavad MasterCardi krediitmakset. Kui ma täpsustavalt üle küsisin, siis sain vastuseks, et nad tahavad hoopis sularaha. Võib olla oli neil lihtsalt neid kleepse üle ning tore oli lennujaama hallidele seinadele värvi anda 🙂

Viisaputkas võeti meie passid ära ja jäeti ootama. Me ootasime võib olla maksimaalselt 10-15 min ning siis tuli tädike passid käes ja hakkas ükshaaval nimesid hüüdma. Suundusime edasi passikontrolli, kus isegi mu passi ei avatud. Ja nii ma olingi saanud riiki 5 kuud kehtiva passiga 🙂

Peale passikontrolli pidime läbima veel passikontrolli ja olimegi jõudnud Tansaaniasse. Juhuu