Õnnelikud turistid :)

IMG_20141108_124037Keegi ei oleks vist suutnud ära mõõta meie õnne sellel hommikul kui teadsime, et meid ootab vaid päike ja meri.

Seda hetke olime me kannatlikult oodanud kaks nädalat mööda India linnu ja Sri Lanka mägede vahel sõites….

Meie peatuspaigaks oli Unawatuna linnake, mis jääb Galle linnast ca 15 km kaugusele. Mõnes mõttes veel turistidest puutumatu ja rahulik kuurort.

IMG_20141108_153228Hommikul terassile minnes tuli üks kiilakas vanem meesterahvas minuga suhtlema. Alguses ma arvasin, et ta on järjekordne retseptsiooni töötaja, kes küsib, kuidas meile hotell meeldib. Hotelli töötaja ta oli ning just hotelli juhataja.

Ta pakkus välja, et viib meid Tallala randa. Me ei lasknud endale seda kaks korda pakkuda. Olime kohe mineku valmis ning nautisime terve päeva privaatset paradiisiranda. Kui meie võõrustaja sai oma tööga ühele poole, meie rannabaaris kõhud täis söödud ning isegi sealse hotelli toad üle vaadatud, võtsime suuna tagasi hotelli.

Tagasiteel tegime paar turisti peatust külastades ühte buddha templit, kohalikku turgu ning käisime veel ühes rannas, kus Reili sai ära proovida kui veekindel on tema nutitelefon 🙂

IMG_20141108_131057Tallala Beach on Unawatunast ca ühe tunni sõidu kaugusel ning see sobib puhkuseks neile, kes soovivad kogu kärast eemale ning lihtsalt nautida päikest, liiva ja merd.

Meie olime Unawatunas hooaja alguses ning hotellid ei olnud veel üle rahvastatud. Söögikohtadest jätsid ereda elamuse Pink Elephant ja Yellow. Viimases on maailma parima mereannid. Meie sõime seal krevettidest kuni Barrakuudani.

IMG_20141110_172803Rannad Unawatunas on natuke ohtlikud. Lained ja veealused hoovused on tugevad ning tuleb tõsiselt tööd teha, et oma trajektoori hoida. Unawatuna rannapromenaadi juures olev rand on ohutum ning sobib ka lastega peredele. Sellest hoolimata tuleb arvestada tõusu ja mõõna.

Sri Lankast on kahju, sest erosioon on minema viinud enamus Sri Lanka kaunitest liivarandadest. Päris mitmete hotellide rannaesine on täidetud suurte merekividega, et takistada mere pealetungi. Hotelliomanikud on valiku ees, kas nende kaunis liivarand või maa hotelli all, sest mõlemat nad hoida ei suuda.

Meie lemmikrestoran Yellow on kaotanud viimase 5 aastaga kogu oma ranna-ala ning puidust terass oli juba pooleldi mere kohal. Sama probleem oli ka meie hotellis, kus otseses mõttes meie voodi asus ca 4m kaugusel merest 🙂

IMG_20141111_091611Suurem keskus Unawatuna juures on Galle. Seal käisime ka ühel päeval tuk-tukiga. Minul oli vaja raha vahetada, postkaardid posti panna ja Reili viis oma telefoni remonti. Linn ise ei olnud mitte midagi erilist, kuid väga kaunis koht on Galle kindlus. Seal on erinevad butiikpoed ja kohvikud. Mina suutsin sealt mälestuseks kaasa osta ka sõrmuse 🙂

Kui muidu oli Sri Lanka rahulik ning keegi üldiselt ei tülitanud, siis ainult Galle linnas kohtasime rohkem aktiivset müügitööd ning pikemalt järgi sõitmist. Muus osas oli Sri Lanka väga läänelik ning kedagi eriti ei huvitanud kuhu ja kuidas turistid liikusid.

IMG_20141108_173227Viimasel päeval oli meil pikem diskussioon veini ja küünlavalgel budismi teemadel. Tore oli suhelda budistiga, kes seda ka harrastab ning mitte jääda lihtsalt teoreeria juurde. Kui vein oli lõpetatud ning kell hiline, oli ka meil aega magama minna, et siis järgmine päev juba lennujaama sõita. Unawatuna on Colombo lennujaamast ca 2,5 tunni autosõidu kaugusel mööda kiirteed.

Colombos jätsin Reiliga hüvasti ning jäin oma lendu ootama. Enne lennule minekut algas ka Colombos äikesetorm. Väljas sadas paduvihma ja lõi äikest. Minu mõttest käis läbi, et see nüüd küll lahe ei ole kui peale 6 tundi lennujaamas istumist jääb veel lend tormi tõttu hiljaks. Õnneks sain õigel ajal minema ja hilisõhtul olin juba oma kodus Ajmanis.