Nuwara Eliya

DSC_0727Selle reisi jooksul oli meie plaan puhtalt Nuwara Elyast läbi sõita, et jõuda viimaks peale paari nädalat seiklemist ookeani äärde ja varbad vette lasta.

Teekond Kandyst Unawatunani kestis koos vahepeatustega ca 9 tundi. Teekond oleks olnud lühem, kui oleksime kasutanud Galle kiirteed. Meie sõitsime mööda rannikuäärt ning läbisime mitmeid kalurikülasid, mis on aastatega turismikeskusteks kujunenud.

DSC_0714Igaljuhul hommikul pakkisime end autosse ning hakkasime Nuwara Elyasse sõitma. Nuwara Eliya on kuulus oma teeistanduste poolest. Mägede nõlvadel on sadu istandusi, kus on näha kohalikke naisi teed korjamas. Keskmiselt korjab üks naine päevas 20 kg teelehti.

Vaated autoaknast olid lihtsalt imelised. Nuwara Eliyat tuleks kindlasti kõigil külastada. Nuwara Eliya vanalinn on väike ja romantiline koos oma armas järvega. Kogu Nuwara Eliya piirkond köidab nii palju meeli, et tahaks kogu selle ilu kaamerasse saada.

DSC_0711Nuwara Eliyas tegime kaks peatust – teevabrikus ja teeistanduses. Teeistanduses oli vaid lühike peatuspunkt, kus kõndisime natuke puude vahel ning tegime mõned pildid.

Teevabrikus see-eest saime ekskursiooni tehases ning meile näidati tee valmimise protsessi alates puhastamisest kuni kuivatamiseni välja. Must ja roheline tee tuleb samast teetaimest ning valge tee jaoks on eraldi taim. Musta ja rohelise tee erinevus sõltub ainult kuivatamise protsessist.

DSC_0733Mulle tuli uudisena info, et teed müüakse oksjonil vastavalt päeva hinnale. Ma teadsin, et safran on nagu aktsia, mida börsil müüakse, kuid tee kohta ma isegi ei arvanud, et müük käib läbi oksjoni.

Peale ekskursiooni saime tehase kohvikus nautida nende teed ning hiljem sukledusime kaubandusse, et osta erinevaid teesid. Valge tee on kõige kallima, mis omamorda jaguneb kvaliteedi poolest hõbedaks ja kuldseks. Samas on rohelistel teedel ka 4 rinevat astet alates kõige lahjemast OP, mille värvus jääb oranž kuni peaaegu musta teeni välja.

Mägede vahel sõites nägin ma maanteel midagi, mis mu tuju alla viis. Nimelt üks madu ca 1,5m või isegi pikem roomas üle sõidutee. Sellel hetkel olin ma siiralt õnnelik, et meie jalutuskäigud mägedes oli selleks korraks tehtud. Pärast seda vaatepilti ei oleks ma mingi hinna eest oma jalgu autost välja tõstnud.

DSC_0735Mingi hetk muutus autosõit juba väsitavaks. Jälgisin kannatamatult oma Google Mapsi, et millal me kohale jõuame. Ma ei suutnud enam ära oodata, millal me sellest “võsast” välja saame.

Kui jõudsime rannikuni, siis sealt oli veel oma järjekordsed paar tundi autosõitu. Alguses ma ei saanud aru, miks autojuht mööda kiirteed ei sõitnud, kuid viimasel päeval lennujaama tagasi sõites olime selle üle väga õnnelikud. Nimelt mööda rannikut nägime me palju rohkem. Kellel on vähegi aega, siis soovitan eelistada väikest teed mööda rannikut, kuid see on märgatavalt aeglasem, sest seal võistlete te ka kõiksuguste Tuk-tukkidega.

DSC_0729Õhtul pimedas jõudsime oma väikesesse hotelli. Jätsime oma autojuhiga hüvasti ning seadsime end oma hotellis kauaoodatud rannapuhkuseks ette. Tuba anti meile esimesel korrusel, kus India ookean oli otseses mõttes 4 meetri kaugusel meie voodist.

Ma suutsin esimesel päeval meie hotellitoas ka merehaigeks jääda. Köha ja nohu mul juba oli ja kui vannitoas tundsin, et kõik kõigub ja põrand ei püsi paigal, siis lihtsalt haarasin kahe käega kraanikausist ja püüdsin end püsti hoida 🙂 Ei, ma ei olnud purjus. Kuna ookean oli nii lähedal ja lainete kohin oli väga tugev ning eks mu tasakaal kõrvas oli häiritud, siis ma põhimõtteliselt jäi maismaal merehaigeks 🙂 Järgmistel päevadel olin juba merekohinaga harjunud ning valmis uuteks väljakutseteks.