Amer Fort ja teekond Varanasisse

DSC_0406Jaipuri meeldejäävam elamus oli kindlasti Amer Fort ning selles asuv Amber Palace. Teekond Ameri Forti on üks puhtamaid Jaipuris. Amer Forti ees olevas järve keskel asub ka ilus palee, kuid Pami sõnul on see mahajäetud ning seal elavad ainult maod ja skorpionid.

_DSC2870-1Järve lähedal on mitmeid häid hotelle mis jäävad kogu linnamelust ja suuremast mustusest eemale. Amer Forti suur miinus on vaesed elevandid, keda kasutatakse turistide kindlusesse viimiseks. Meie keeldusime elevandi sõidust, sest ma usun, et ühtki looma ei tohiks nii piinata. Need vaesed vandid rühivad mäest ülesse ja alla iga päev 5-6 korda ning nende igapäevane teekond jä ca 20-30 km vahele.  Seega lasime meie end autoga ülesse viia ning mõnes mõttes oli meie teekond ka huvitavam.

_DSC2863-1Mööda kitsaid tänavaid ülesse sõites jõudsime ka kindlusesse. Ma arvan, et meie India reisi jooksul oli see ainuke vaatamisväärsus, kus me end tõsiselt nautisime ning ka kõige kauem kindluse väikeseid tunneleid ja käike avastasime. Mina oma pika seelikuga tõmbasin vist kõik kindluse trepiastmed puhtaks.

Kindusest välja tulles avastasime veel ühe väikese käigu, kus inimesi ei liikunud. Ainult üks õnnetu tuvamees istus nurgas ja teenis oma igapäevast leiba 🙂 Tunneli laed oli täitunud nahkhiirtega, kes mõnusalt seal oma lõunauinakut tegid.

DSC_0393Jälgides EXIT silti jõudsime lõpuks suveniiri poodide juurde. Mulle oli kindel ülesanne antud, et osta sealt üks raamat. Raamatust teadsin ainult nii palju, et pidi olema printsessist ning raamatu kaaned on must-valged. Nii ma siis seal poes nõudsin omale raamatut must-valgete kaantega mingist printsessist, millest mul aimugi ei olnud. Ma ei teadnud ei raamatu pealkirja, ega ka autorit. Visad müüjad üritasid mulle selgeks teha, et raamatul on uued kaaned, kuid ma suhtusin ikka veel skeptiliselt ning ei suutnud uskuda, et viimase 3 aastaga võiks raamatu kaantes muutus olla. Kui nad lõpuks suutsid mind veenda ning ka teised raamatud letti lüüa, ostsin raamatu uue kujundusega lõpuks ära 🙂

_DSC2974-1Sellel päeval palusime Pamil meid ka lõunat süüa viia. Mehel silmadest oli näha ääretu rõõm, sest see oli selge märk, et meie tervis hakkas paranema. Peale maitsvat lõunasööki läksime ka natuke shoppama. Ostsime natuke siidi ning siis läksime ehteid endale välja valima. Minul õnnestus mingi energia õpetaja peale sattuda, kes pani paika mu mineviku ning andis paar vihjet tulevikku.  Ma olen selliste inimestega tihti oma reisidel õnnistatud.

_DSC2984-1Sellel päeval läksime varakult õhtale, sest järgmise päeva kella 6ne ärasõit ei olnud üldse meeldiv oma varajase äratusega. Pakkisime oma kotid kokku ja mina vaatasin, et mida ma saan jälle sinna maha jätta. Minu reisimine käib enamjaolt alati nii, et võtan kaasa võimalikult palju riideid, mis ei ole enam nii esinduslikud ning mida ma ei soovi enam endaga koju tagasi tuua.

Hommikul hakkasime liikuma mööda kiirteed, mis ei tundunud sugugi kiirem ega suurem kui “meelelahutuslik tee”, mida enne kasutasime. Sellel teel oli lihtsalt rohkem suuri rekkaid ning nende vahel manööverdamine oli kordades hirmsam. Me pääsesime ka napilt intsitendist, kus meie ees olev suur rekka keeras liiga järsult teise ette ning võttis ta auto rappuma. Päris pikalt vaatasime, kas auto jääb püsti või kukub kummuli.

Peale 6 tunnist auto sõitu jõudsime Delhi lennujaama. Seal saime ebameeldiva üllatusena teada, et lend on edasi lükatud. Tegime check in lennule ning läksime Duty Free alasse shoppama. Siselendude terminal on igav. Mõned poekesed ja sööginurk.

Ma võtsin macist mingi kahtlase väärtusega eine, sest see tegi mu enesetunde lennul väga halvaks. Meie lennul oli ka mitmeid buddhamunki – nii naisi kui ma mehi. Lendu oodates saime teada, et meil ei olegi otselendu, vaid sõidame Varanasist üle Gayasse  ning sealt tagasi Varanasisse. Eriti nüri on ekraani pealt näha, et lendad linnast üle, jõuad kuskile põldude vahele ning sind pannakse ka 40 min lennukisse istuma kuni ühed kliendid väljuvad ja teised peale tulevad. Ja seda veel olukorras, kus tervis ei ole kiita ning horisontaalne asend oleks märgatavalt parem kui kägaras kitsas lennukis istumine.

_DSC2347-1Oluline info Delhi lennujaama kohta: tegemist on “Silent Airport”-ga. See tähendab, et lennu teadaandeid ei anta üle lennujaama, vaid vastav info pardale mineku kohta kostub ainult lennuvärava juures. Need, kellele meeldib shoppata ja aega parajaks teha, siis kindlasti tuleb valvel olla, et lennust maha ei jää.

Lend Varanasisse oli meil valitud AirIndia lennufirmat kasutades. Teades, et Air India on rahvuslik lennufirma, eeldasin ma neilt ka teatud taset. Pärast erinevaid siselende kasutades mõistsime, et Indias kehtib vastupidine reegel. Parema teenuse saad sa erafirmalt. Indias on siselendude hinnad muidugi imelised. 1,5 tunnise lennu saab kätte nii 25-40 euriga. Lennuk see-eest oli suhteliselt väsinud ning ka stjuuardessid olid väsinud 🙂

IMG_20141031_170421Meile pakuti ka väikest snäkki, millest suutsime toiduks kaasa võtta ainult küpsise ja vee. Peale 2,5 tunnist piina ja vahemaandumisega sõitu Gayasse, jõudsime Varanasisse.

PS: Kui ma võrdlesin kahe erineva lennufirma lennuaegu Delhi-Varanasi ja Varanasi – Delhi, siis oli tõesti näha, et meie lend Varanasisse oli tund pikem. Sellest hoolimata ei olnud pileti ostmisel ega ka pileti peal mingit informatsiooni, et toimub vahemaandumine. Kõik, kes te kasutate Indias siselende, siis tehke kindlaks lennu marsuut, et vältida ebameeldivat üllatust lennukis või veel hullem, kui vales kohes suures südamerahus maha lähete 🙂