Varanasi on Varanasi :)

_DSC3143-1Transfeer Varanasi lennujaamast hotelli oli minu elu piinarikkam ning samas kõige meeldejäävam lennujaama transfeer vist üldse 🙂

Minu tervislikku seisundit arvestades olin oma peas kõik strateegilised ning logistilised võimalused välja mõelnud, et kus ja kuhu kiiremas korras joosta :). Teed Varanasis on nii auklikud, et ma kaalusin võimalust ka lihtsalt auto aken alla keerata ning kõik üleliigne Varanasi teedele jätta 🙂

Varanasis oli ilm tunduvalt jahedam ning niiskem kui Agras ja Jaipuris. Varanasit pole ka hea elektriga õnnistatud ning liiklus oli kõige kaootilisem, mida Indias kohtasime.

30 km teelõiku lennujaamast hotelli sõitsime ca 1,5 tundi. Tee ääres olevad väikesed poekesed müüsid kaupa küünlavalgel ning mõnel oli isegi üks väike lambipirn põlemas. See andis aimu, et midagi head ka hotellis meid ees ei oota.

Varanasi linna tänavad olid tihedalt autosid, jalgrattaid, rollereid täis ning seda mäsu üritasid kontrolli all hoida liiklusreguleerijad, sest ma ei mäleta valgusfoore selles linnas 🙂 Kui reguleerija andis loa sõita, siis ma ei tea mis paisu tagant nad kõik välja said, kuid lõppu ei paistnud tulevat.

_DSC3133-1Rollerid nühkisid end vastu auto külgi ning isegi meie auto külge kraabiti, et endale teed teha. Üllatav oli juhi leebe suhtumine, kes lihtsalt vaatas auto aknast järele, mis tema autoga tehti ning siis üritas veel samale tüübile ruumi teha, et ta ikka mööda mahuks. Üks rollerivend seisis meie auto vastas ning endal mõtlik nägu peas. Kui kaks autot on nii lähedal teineteisele, et nende küljepeeglid peaaegu kokku puutuvad, kas te siis kaaluksite varianti nende autode vahelt rolleriga läbi pressida? Just nimelt see paistis sellel vennikesel sügaval mõttes püsivat 🙂

_DSC3017-1Peale raskeid katsumisi jõudsime ka hotelli, Meie hotell oli nii kitsal tänaval, et isegi autod ei mahtunud sinna liikuma. Varanasis üldse on väga palju väikeseid ja pimedaid tänavaid, mida me ka järgmistel päevadel külastasime.

Hotell oli korralik ning saime isegi soovi korral romantilise punase valguse tuppa jätta, kuid tuba oli niiske. Hotelli omaniku sõnul oli seda ainult meie toas ning see ka hiljutine nähtus, kuid jutuks hea küll. Ma tean väga hästi, kui kaua läheb aega enne kui niiskuskahjustus seintele nähtavaks tuleb. See selleks. Varanasis oli meil plaan aeg maha võtta ning “go with the flow”. Meil oli 3 pikka päeva ning selle aja jooksul tutvusime Gangese jõega igas võimalikus versioonis, käisime ära Sarnathis ning külastasime Varanasi Ülikooli ning templeid.

_DSC2993-1Hommikul võtsimegi suuna Sarnathi linnakesse, mis on üks neljast olulisest kohast budistidele, kes käivad seal palverännul. Vaatasime üle kõikvõimalikud Buddha templid ning nautisime puhtust, mida muus Varanasi osas kahjuks näha ei olnud.

Sarnathi templi taga on ka väike loomaaed, kuid see on täiesti mõttetu koht, kuhu pole mõtet minna aega raiskama. Krokodillid elavad nii sitases vees, et neid pole sealt isegi välja näha ning enamus puure on kas tühjad või seal jooksevad läbi oravad, keda kohtate te Indias nii kui nii iga nurga peal.

Sõit Sarnathi võttis samuti ca 1 tund ning linnas endas, kui külastada kõiki templeid ja muusemit, siis ajaliselt saate seal ära kulutada vabalt 2-3 tundi kui mitte rohkem.

Peale Sarnathi linna külastust lasime autojuhil meid Ema Ganga templisse viia, mis paistis nagu mahajäetud hoone, kus templi ees olev sussipoiss soovitas meil jalanõud temale hoiule jätta. Nähes antud templi seisukorda, et kutsunud see meid paljajalu seal käima.

Pealelõunal võtsimeaja maha ning õhtul läksime meie hotelli juures olevaid teid ja poode avastama. Linna vaim Varanasis on hoopis midagi muud. Kogu Varanasi elaks nagu omas rütmis hoolimata, mis muus maailmas toimub. Jah, Varanasi on räpane, ülerahvastatud, kohati lärmakas, kuid miskipärast see kõik mind selles linnas ei häirinud.

IMG_20141102_11493102.11 oli meil jälle autojuht vastas ning alustasime väikeste templitega Varanasis. Ühes ilusas ja punases templis käis samal ajal hoogne palvetamine. Võtsime oma kohad trepiastmel sisse ja lihtsalt olime seal ja vaatasime, mis meie ümber toimub.

Kuna Jaipuris ahvide templis jäi meil ahvid nägemata, siis proovisime Varanasis uuesti. See muidugi ei tähendanud, et muidu ahve tänavatel näha ei olnud. Neid oli mõnes kohas lausa hulgi.

Varanasis ahvide templi juures oli range kontroll, kus ei lubatud sisse ei mobiiltelefoni ega ka kaameraga. Mis oli minu hinnangul natuke naljakas nähes kui vähe nad templi eest hoolt kandsid. Tegemist oli nagu väikese prügimäega, kus kõik üleliigne toit ahvidele toiduks visati. Vänge kusehais hõljus pea kohal ning rahvast oli ka suhteliselt palju.

DSC_0488Oma lõunase ekskursiooni lõpetasime Varanasi Ülikoolis, kus asub samuti üks kena hindu tempel. See oli kõikidest hindu templitest kõige puhtam. Kogu Varanasi Ülikooli territoorium on äärmiselt puhas ja roheline.

Me jõudsime sinna natuke varem ning pidime paarkümmend minutit ootama enne kui templi uksed avati. Seni kaua saime me ühe ahviperega tutvust teha 🙂

Õhtul läksime uuesti Varanasi tänavaid avastama ning sel õhtul sattusme peale kohalikule matusele. Surnu oli värvilistesse linadesse või saridesse mässitud ning teda kanti kätel , mida saatis suur kisa. Eks nad olid temaga teel Gangese poole.

See oli emotsioon, mis võttis seest natuke kõhedaks. Võib olla selle pärast, et ma ei ole harjunud, et matused on nii moodi korraldatud ning see emotsioon, mida kõik see saatis.

_DSC3047-1Hotelli tagasi jõudes organiseerisime endale järgmise päeva varahommikuks ja päikeseloojanguks paadisõidu Gangesel. Nii palju oli Reili välja uurinud, et paat tuleks ette tellida, sest koha peale minnes võib pika ninaga jääda, kuid vabu paate ei ole või kui selle paadi hind on mitmekordne. Varanasi põhi eesmärk – paadisõidud Gangesel – broneeritud, läksime rahuliku südamega oma romatilisse toakesse, et võtta järjekordne risk ning tellida toit.