Hullumeelsed 2100 km 12 päevaga

DSC_0086Enne vanemate siia tulekut oli mulle selge, et sõidan nende päevadega maha pikki kilomeetreid. Mitte, et see oleks olnud kohustus, kuid mul endal oli meeletu soov vanematele näidata nii palju Emiraate kui vähegi võimalik ning viia neid ka sellistesse kohtadesse, kus turistina tihti ei satu.

Ühesõnaga  väsitasin ma neid korralikult 🙂

DSC_0001Nii palju infoks, et ema ja isa mõlemad said passi kontrollist läbi. 4 kuud kehtiv pass ei osutunud probleemiks. Ega ma muidugi enne isat ka ei hoiatanud, et pass peab 6 kuud kehtima 🙂 Minu hoiatused ei ole ka just alati kõige varasemad. Siia sõidu hommikul avastasin, et lend läheb Riiast tund aega varem. Ma helistasin emale nii tunnike enne väljalendu, et minge nüüd väravasse. Muidugi ei olnud neile ka vastavat infot antud ning piletite pealt ei tulnud pähe ka üle vaadata. Samas kui ma oleksin neid varem teavitanud, siis oleksid nad terve bussisõidu pabistanud. Sorry ema, et infot ei jaganud, aga siia te ju jõudsite 🙂

Lend tuli Abu Dhabisse ning mina sättisin end juba peale tööd öösel teele. Võtsin meile hotelli Crowne Plaza Yas Islandil ning läksin juba sinna varem, et paar tundi puhata. Huvitaval kombel ilma suuremate seiklusteta leidsin ka tee hotelli. Samuti sain kenasti hotellist lennujaama, mis oli ainult 15 min autosõidu kaugusel.

Väsinud ja rõõmsad vanemad vastu võetud, hakkasime hotelli tagasi sõitma. Teekond, mis google map näitas ei toiminud, sest seal lihtsalt ei olnud reaalselt võimalik sõita. Peale 30 min auringe lennujaama lähistel sain õnnega pooleks ka õigele teeotsale. Kuna check in oli juba tehtud, siis said vanemad ka kohe tuppa puhkama.

DSC_0013Esimesel päeval said nad kohe korraliku tempo. Sõitsime vormeliraja juurest läbi ning kiikasime mööda minnes Ferrari Wordli sisse ning jätkasime teekonda Emirates Palace´sse ning Abu Dhabi lõpetasime kurikuulsa mošeega. Selleks hetkeks olime juba kõik väsinud ja tüdinenud. Terve aeg mošees võitlesin oma mõtetega, et kas peaksin tegema neile ekskursiooni kui klientidele ning rääkima islamist ja mošee ajaloost jne, kuid kokkuvõttes olin ma selleks liiga väsinud ning paari suunaviidaga a la minarett ja a la qibla minu meeletu giiditöö ka lõppes 🙂

Teine suurem väljasõit oli meil Ras al Khaimah mägedesse, kus ma 31.12 +7 kraadi käes külmetasin. See, et ma sinna esimest korda ise omapead sõitma pidin ning pidin seda tegema päevavalgel, mind ei takistanud. Kaks korda panin küll natuke metsa poole, aga kui arvestada, et ma ei kasuta GPS, siis ma usun, et vanemad annavad mulle andeks.

DSC_0068Kogu tee ülesse sõitsime ema emotsioonide saatel. Esiteks ta muretses, et auto ei vea välja ning tõsi on, et mida kõrgemale jõudsime, seda valusamat häält auto tegi. Üks kord tuli isegi kiljatus emalt, kui kurvi tagant teine auto vastu sõitis 🙂

Kõrgemasse punkti jõudes, kuhu autoga sõita saab, võttis meid vastu kena araabia perekond. Nad jagasid meile lahkelt külma vett ning tegime ka pereisa ja tema lastega pilte. Tagasiteel koju tegin ka ühe auringi Umm Al Quwainile peale. Ma lihtsalt ei saa näitama jätta, milline üks iseseisev emiraat Dubai ja Abu Dhabi kõrval olla saab. Samas viinapood on seal üle Emiraatide kuulus 🙂

DSC_0175Tagasi Ajmani jõudes käisime ka juba minu tuntus alkopoes. Nägime, et mingi kahtlane Tai õlu on ülisoodsa hinnaga, kuid peab terve bloki ostma. Ei taha ju igasugust jooki suurest koguses osta, kuid ei tea kas maitseb. Mida teha? Liinal tuli geniaalne mõte. Ma läksin poest välja nurga taha, kus saab pea luugist sisse pista ning vaadata riiulitelt, mida hing ihaldab. ma ostsin ühe purgi. Mind vaadati küll imelikult, et ainult ühe purgi ostan, aga mis mul sellest. Purk käes läksime võidukalt autosse, et siis järele proovida, kuidas see ka mekib. Üllatavalt kombel oli hea maitsega ning nüüd läksime sees olevasse viisakasse poodi tervele blokile järele 🙂

Dubais külastasime kõik “must see” vaatamisväärsused ning käisime Deira vürtsiturul ka oma lemmik iraani poissi külastamas, kes pakkus palju kingutusi mu vanematele :). Iiri külas nautisime ehtsat iiri õlu ning niisama võtsime aja maha.

DSC_0073Fujeirahsse sõit oli karm. Õhtul kell 11 hotelli jõudes oli õhus ikka veel 41 kraadi. Mina põhjamaa inimesena ei suutnud isegi rannas nii kaua vastu pidada kui vanemad. Ega ma ju ometi ei ela viimased paar aastat Emiraatides 😛 😛 See on vist igal pool nii, et kui miski on sul käe pärast, siis seda ei kasuta. Minu viimane rannaskäigu kogemus jääb 4 kuu tagusesse aega.

Kokkuvõttes sõitsin 12 päevaga maha 2100 km ning seda ainult õhtuti ning nädalalõppudes, sest iga päev olin ma ka 9-10 tundi kontoris. Mina ei nurise, talvel olen ma sellise elutempoga harjunud, et pikad vahemaad ja vähe uneaega.

DSC_0126Vanemad käisid kõik 7 Emiraati läbi ning kohustuslik “turistipakett” on selleks korraks kätte saadud. Samas on mul veel kodus kilode viisi merekarpe, mis mu ema koos rannast leitud uue austajaga on kokku korjatud 🙂

Nüüd aga head ööd, sest 6 tunni pärast võtan taaskord teekonna ette Fujeirahsse 😛

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )