Wadi Furayah

Nädalalõpp oli mul reedel sisutihe. Neljapäeva õhtul sain kõne, et reede hommikul võtame suuna Wadi Furayahsse. Hommik tähendas väljasõitu kell 5, et enne lõunat oma matkaga ühele poole saada. Pärast on ilm lihtsalt juba piisavalt palav, et mitte öelda kuum.

Wady Furayah on esimene Emiraatide mäestiku looduskaitse ala. Teoreetiliselt ei tohiks buldooserid ja muu rasketehnika sinna jõuda, et mägi keraamilisteks plaatideks ja muuks ehituskiviks vorpida. Looduskaitse alana avati piirkond 2009. aastal.

Kus Wadi Furayah asub? Asukoht on natuke Khor Fakkanist edasi Al Aqqah poole. Tegemist ei ole muidugi maailma mastaabis võimsa kohaga, kuid siinses elurütmis oli see mulle meeldiv avastus. Ma tõesti ei soovi käia ühest Mallist teise ja sellega oma vaba aega sisustada.

Ajmanist välja sõites võtsime ka kaaslased või õigemini kaaslase peale, sest teatud asjaoludel ei soovinud Faran oma tüdruksõpra või lihtsalt sõpra (kuidas me teda iganes ka ei nimetaks) kaasa võtta. Nii ma startisin kahe mehega mägedesse.

Tee peal tegime kell 6 palvetamise peatuse ning nii poole kaheksa paiku olime juba looduskaitse alal. Parkisime auto Wadi algusesse ja hakkasime kõndima. 50 min rahulikku jalutamist ning jõudsime lõppu. Seal oli mägede vahel isegi üks väike tiigike, kus mehed ujumas käisid. Samaria mäekuru Kreetal ning Wadi Shabi Omaanis ta muidugi ei ületanud, kuid see selleks.

Olin sõbraga kaljuserva juures päikesevarjus kui korraga kivivalang ülevalt peale hakkas. Mitte midagi tõsist. Mõned suuremad kivid varisesid ülevalt alla. Ei saanudki teada, kas tegu oli loodusliku varinguga või mõni jobu oli üleval kaljuservale liiga lähedal. Igal juhul meie väikeses seltskonnas loomuliku kadu ei olnud.

Kella 11ks olime auto juures õnnelikult tagasi ning siis võtsime suuna juba Dubaisse.

Lihtsalt infoks, et Fujeirah-Al Aqqah teelõigul käib vilgas elu ja töö. Ma usun, et aastaga suudavad nad välja ehitada korraliku maantee. Mere äärde tuleb uusi 5* hotelle nagu seeni. Fujeirah hakkab võtma tükike sellest, milles Dubai hetkel supleb. Ilusad rannahotellid ning suur hotelliterritoorium – kõik mis turistile on vaja.

Dubais avastasin ma end taas Grand Cinemast. Kui ma sain pileti, mille peal oli kirjas “Waar (Urdu)”, olin ma mures. Kas tõesti pean ma järjekordse Aasia kultuurielamuse üle elama? Seekord oli tegemist Pakistani menufilmiga. Oma eelarvamusi taas muutes pean tunnistama, et tegu oli väga hea filmiga. Mitte keegi ei tantsinud ega laulnud. Filmist puudusid imalad armastus-stseenid ja mis peamine – oli action.

Filmi põhituum seisnes terrorismiga võitlemises. Filmi oli sisse seatud ka reaalselt aset leidnud sündmustik, kus terroristid tapsid sadu politseinikke. Näha oli Talibani ning kuidas poisslapsi rööviti enesetaputerroristideks. Vastavalt missioonile võeti kongist järgmine poiss, kellele vöö ümber pandi ning õhku lasti; kuidas Talibani võitlejad uhkusega pommisärgid üle andsid kaashüüdega “Mubarak” jne.

Tegemist oli küll nö hollywoodliku actionfilmiga, kuid soovitan vaadata, kes tahab natukenegi saada aimu elust ja olust Pakistanis. Filmis tuleb väga hästi välja ühiskonna kihistumine ning mis tingimustel inimesed elavad. Mainimata ei saa ka jätta, et peategelased – nii paha kui ka hea onu – olid minu hinnangul nägusad mehed :). Film oli 80% inglisekeelne ning filmist arusaamisega ei tohiks probleeme tulla.

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )