Hiina müür 06.11.12

Hommikul olime naksti valmis Hiina müüri avastama. Seisime oma hosteli ees koos Tou-Touga (tõlkes Uba) – meie hosteli tulihingeline valvur. Selline väike pitsu. Aeg läks üle ja meie ikka ootasime. Lõpuks ilmus välja naeratav hiina neiu, kes teatas, et me oleme sellisel tänaval, kuhu isegi minibuss sisse ei sõida 😛

Istusime bussi ja võtsime veel 2 turisti peale. Kokku oli meid 5, kellest 2 olid egiptlased. Kas see vanamees pilve peal ei ironiseeri minu üle 😛 Üks nendest oli täitsa kobe poiss….Kõige pealt viidi meid mingisse ehete poodi ja siis jätkasime juba teekonda Hiina müürile. Rahvast oli palju ja ilm oli külm. Trepiastmed olid jäised ja Liis kuulis teistelt turistidelt, et eelmine päev oli keegi seal ka surma saanud. See kobe egiptuse mees oli valmis igal sammul mulle kätt andma, et mind aidata. Alla me ei soovinud samast kohast minna, kuna see tundus liiga õudne. Leidsime teise tee alla. Küsisime ka giidilt, kas võime sealt alla minna ning tema ei soovitanud. See tee pidi olema ohtlik ja by the way töölistele ainult. Ega Hiinas inimesed ju loetud ei ole ja veel eriti kui nad on töölised 🙂

Meie muidugi valisime tööliste tee ning läksime tibusammudega tulevikku. Vaatasime oma jalgade ette ja hoidsime kinni käepidemest, mis hoiatas, et olevat olnud ohtlik. Meie ees olid mingis Taiwani turistid. Liis võeti rajalt maha, et ta teeks neist pilti. Nad pakkusid, et teevad ka meist pilti, kuid me loobusime viisakalt, kuna meil oli endaga piisavalt tegemist, et tervelt alla jõuda. Kui olime peaaegu all, siis soovisid äkki kõik Taiwani mehed meist pilti teha. Nii me siis seisime kaamerate valguses erinevad tüübid ümber ja muudkui pildistasime. Mingi hetk oli meil Liisiga peas ka Hiina kommunismi mütsikesed punase viisnurgaga ning pildid tulid kindlasti veel seda rohkem kihvtimad. Me olime nii hoos, et ei pannud tähelegi, et giid oli ringiga juba meie juurde jõudnud ning kaks egiptlast vaatasid õnnetult pealt, kuidas nende potentsiaal väheneb iga välguga. Igaljuhul me saime sealt tulema ning jätkasime juba oma poiste saatel mingisse templisse. Mina avastasin hiljem veel ühe huvitava maja, aga Liis teatas, et see olevat peldik 😛

Peale Hiina müüri külastust viidi meid sööma. Giid üritas meile selgeks teha, et kui maksame 30 jeeni juurde saame rikkaliku bufeelaua. Seda jama ma muidugi ei uskunud. Töökogemused räägivad midagi muud klientidele sellist pläma ajades 😛 Meie Liisiga hüüdsime kohe üle bussi, et lähme sinna, kus juurde ei pea maksma. Nüüd ei saanud enam teised ka vastu vaielda. Kahel egiptlasek jäid kõhud ilmselgelt tühjaks, aga mis meil sellest. Meile toit maitses 😀 See oli esimene koht, kus mind sunniti pulkadega sööma. Kuna ma olin ettenägelik ning Hainan Airlines´st söögiriistad kaasa haaranud, siis võtsin võidukalt kotist oma noa ja kahvli 😛 Toit oli maitsev, kuid kahjuks ei saanud aru, mida me sõime. Üks kahtlane asi oli emotsioone tekitav. Minu kobe egiptuse poiss veenis Liisi, et tegemist on nuudlitega. Liis sellega ei nõustunud. Lõpuks saime teada, et tegemist oli kartuliga 😛

Edasi käisime ära siiditehases ja pärlitehases. Siiditehases tutvustaja oli väga mehelik naine. Kui meie giid poles tema poole pöördunud “she”, siis oleks sugu tuvastamata jäänud. Pärlitehases näidati kõike seda, mida kalli raha eest osta saab. Sealne tutvustaja ei saanud Liisilt silmi ja muudkui korrutas Liisile “You are so beautiful”. Vahemärkusena, et see tutvustaja oli naine 😛 Aga ega me ei piparda. Oleme kõigega rahul.

Siidi- ja pärlitehase vahel käisime ära ka Hiina teemajas. Meile tehti demonstratsioon erinevatest teedest. Näidati, mida tuleb juua lüristades ja mida matsutades ning hiljem suunati meid ka muidugi poodi ostma. Liis oli ainule nõrk, kes teed ostis ning juba kassa juures olles, suutsin ka mina 2 pissipoissi endale muretseda 😛
Üks tee oli eriti huvitav. Nime ei mäleta, aga välimuselt selline ärakuivanud ja kokkupressitud sõnniku välimusega. Seda teed nad riigist välja ei ekspordi ning pidi muidu tervisele väga hea olema. Seal õpetati ka, kuidas teeklaase tuleb käes hoida. Igaljuhul mehed, ma hakkan teid jälgima ning teen asja kohe selgeks kas oled ikka mees või oled “LadyBoy” 😛

Trummipõrina saatel 😛 tuli ekskursiooni üks parimatest pärlitest. Meid viidi olümpiaküla territooriumil jalamažaaši. Kollastes särgikestes brigaad tuli kausikestega tuppa. Soojas vees olid teekotikesed, mis pidi jalgadele hea olema ning natukese aja pärast olid ka mudijad kohal. Küsiti, kes soovib pediküüri. Mina ja Liis, kaks hullu turisti, muidugi võtsime selle. Minul oli olukord, kus üks mudis vasakut jalga, teine kooris parema jala talla alt nahka ning kolmas hoidis minu peopesa käes ja luges ette kõik mu haigused. Kõige rohkem oli mul kahju pediküürist, sest ma ei ole ikka pikka aega pediküüri jõudnud. See kuhila, mis minu surnud nahast tekkis oli masendav, kuid hea enesetunde tegi see, et ka Liisil ei olnud olukord parem. Hiljem jõudsime ühisele arusaamale, et las hiina poisid võtavad suurema sita ära, siis pole piinlik oma pediküüri juurde minna 😛

Nüüd viidi meid edasi Olümpiastaadionile, kus saime vaadata Bird Nest (peastaadion) ja Water Cube (ujula). Pimedas tuledes on need eriti ilusad. Siin tegi muidugi meeldiva ekskursiooni lõpus meele natuke mõrudaks giidi lähenemine jootraha saamisele bussijuhile. Põhimõtteliselt meile öeldi, et meil on valida, kas maksame jootraha ja saame hotelli tagasi või ekskursioon lõppeb siin ja saame ise koju minna. Kõik valisid jootraha andmise :P, mida ma usun oleksid kõik igaljuhul andnud.

Saime õhtul hostelisse tagasi ning imelikul kombel pandi meid isegi õige tänavanurga peal maha 😛 Õhtul istusime hosteli baaris ning nautisime melu. Hiljem läksime veel downtowni peale laiama. Ühes autoparklas vihtusid hiina mammid tantsu. Olenemata muusikast ja rütmist oli samm sama, aga see ei olegi ju peamine. Hiljem avastasin ma ka oma arust jälle mingi templi, aga see oli mingi sõjaväe treeninglaager või midagi sellist 😛 Kultuurihuvi on minus ikka meeletu 😛

Kasulikud näpunäited:
1) Silk Market on koht, kus saada ilusaid “firma” asju soodsa hinnaga
2) buss/metroo linna piires 2 jeeni
3) Hiina müüri juurde minge kindlasti ekskursiooniga. Ise seiklemine ei tasu vaeva.
4) Olge valmis hulludeks rahvamassideks Hiina müüri juures. Erilist nautimist ei ole, vaid puhas tugevam jääb peale.
5) Kandke oma söögiriistad kaasas, kuid pulkadega vilunud ei ole (väiksemates kohtades puuduvad nuga ja kahvel sootuks)
6) Kui te ei tea, mida sööte, siis on parem kui te ei küsi ka 😛
7) siiditekid ja siidiussi kookonist voodi sisusid soovitan osta, kuid mitte siiditehasest 😛
8) teemajas käige kindlasti ära. Äärmiselt meeldiv kogemus. Siinkohal olge ettevaatlik, millisesse teemajja lähete. Effekt on sama, et šhokolaadi kook ei ole alati šhokolaadi kook 😛