Esimene nädal

Millega ma siin olen siis hakkama saanud? Esiteks võin ma rääkida kõike masinast Osteo Pro Master, mis kontrollib luutihendust :P, aga see selleks.
Mind on kõikvõimalikke ravimeid täis topitud. Kusjuures kõik saadetakse mulle koju ja siis issi Slava varmsa pilgu all võtan ravimeid 😛 Igaljuhul olen paeaegu juba terve. Nüüdseks on mul ka juba teine isakandidaat – kliiniku omanik ja siinne peaarst. Tema leidis ühel päeval, et kindlasti on mulle vaja osta öökapp tuppa. Eks nad tegidki üllatuse ja tõid kapi mulle tuppa. Muidugi ei saanud ma neid ju hoitada, mis seisus mu tuba oli – seega arvan, et alates sellest hetkest teab Dr Habib, mis kõikvõimalikke pesusid ma kannan 🙂
Üleeile tahtsin välja minna Dubaisse peale tööd. See tähendab siis, et kella 12st öösel. Sain Ahmedi nõusse ja voilaa. Saime ca 20 min sõita, kui tuli esimene kõne Slavalt ning veel paarikümne minuti pärast Dr Habibilt 🙂 Kus sa oled? Kui kauaks jääd? Tunne kui teismelisel, kes õhtul kodust välja hiilib. Eks ma siis tiksusin koju kell 4 hommikul. Tatjana ütles, et Slava oli nii mures olnud, et ei saanud isegi magama minna, aga lõpuks oli väsimus oma töö teinud. Peale selle, et nad muretsevad, kus ma olen ja mida teen, siis Tatjana ja Slava peamiseks teemaks oli, et Liina ei söö midagi. Slava oskas isegi öelda, et jõin ainult teed. Kui nad mind kurguni ravimeid täis topivad, siis millisest toiduisust me siin räägime, aga oma “issi” meeleheaks katsun tema silma all midagi süüa, et ta ei muretseks.
Eile oli mul hommik vaba ja plaanisin oma aega ratsionaalselt Upi jaoks loovutada, kuid millega ma ei arvesrtanud, et kogu kliinik oli suletud ja minu hinnaline vara – arvuti, oli luku taga. Küll ma kirusin ennast ja siis ei jäänud midagi üle kui läksin Tatjana ja Slavaga Sharjah´sse. Nad soovisid ortodokse õigeusu kirikus missal käia. Eks ma ka siis pakkisin sallikese kotti ja asusime teele. Reede hommikul erilist transporti ei ole, seega võtsime takso. Mul tuli juba sära silmadesse, et saan tingida. Sain hinna 80 AED peale, kui korraga Slava hõiskas OK ja istus sära silmil autosse. Ma olin jahmunud, et mis see siis oli? Minu pettumust võis lugeda silmist. Krt nii ei saa rallit sõita, kui mees selline pehmo ja kohe nõus 🙂
Kirikusse jõudes oli õnneks missa juba peal. Pidin viimast osa sellest taluma. Minu jaoks oli see esmakordne kogemus, kus terve missa ajal preester on rahva poole seljaga ning vahepeal pannakse uksed ka kinni, nii et vaatad tühja. Ilmselgelt ei ole ma ortodokse õigeusu kirikuga hästi kursis. No siis nad vaheldumisi käisid karikat suudlemas ja lõpuks jooksid pühitsetud ristile tormi. Mina tiksusin rätt peas nurgas – istuda ka ei tohtinud- toolid olid ainult vanadele inimestele 🙂 Silmaga vaaadates pooled mehed, kes seal olis tundusid sellised musta äri ajajad – korralikud kapid. Kui kogu see krempel seal läbi sai võtsime takso Sharjah bussijaama, et edasi minna Dubaisse. Viisaka naisterahvana istusin bussis naistele eraldatud pooles ning kirusin endamisi, et nii nad mu potentsiaali vähendavad 🙂 Kuna tegemist oli reedese päevaga, siis muidugi oli kurikuulus Dubai metroo veel suletud. Pidime 30 min 45 kraadi käes ootama, et saaks konditsioneeri alla. Dubai metroo on igati korralik ja mina läksin Dubai Mallile. Slava ja tatjana jäid oma asju ajama. Teekond metroost Dubai Mall oli kui retk läbi kõrbe. Kui ma iga järgmise nurga taga nägin silti “way to dubai mall” mõtlesin, et krt ma hüppan siia basseini – lihtsalt ei suutnud enam. Poes sees olles ei tekkinud mul enam mingit tuju kaubaga tutvumiseks. Käisin kolmes kohas – apteegis, juveelipoes, kus leidsin sõrmuse, mis maksab kõigest 1730 EUR 😛 ja pärast reality check´i suundusin supermarketisse, kus kõik tundus ostetav 😛 Võtsin oma vee ja sättisin end kojuminekuks peale 2 tunnist poega tutvumist. Korraga kõnetab mind ameerika-pakistaanlane ja küsib, kus kohas asub taxi pick-up, ma vaatasin talle otsa ja küsisin kas ma paistan kohalik välja ning et ma olen ka esimesr korda siin ning pole õrna aimugi, kus ma ise olen 🙂 Huvitavaks läks mu päev alles bussijaama jõudes. Sain oma pileti ja istusin kõige kaugemasse pinki, mis naistele eraldatud. Olin oma valiku üle väga õnnelik, kui korraga valges hõlstis ja pearätikuga mees bussi hüppas kaks kätt taeva oole tõstis – hüüdis pikalt “Alllllllllllllaaaaaaaaaaah”, tegin sõrmenipsu ja hopp ning olingi bussi esimeses pingis ja üks väike bangladeshi mehike minu kohale suunatud 🙂 Ma ei saanudki aru, kas see mees oli liiga lähedal filipiini naistele või mina hoopis meestele. Kes seda teab. Igaljuhul mees tundis sügavat rahulolu, viskas hooga oma sallikese üle õla ja astus bussist välja. Kojusõit oli sündmustevaene 😦
Täna oli mu kuri soov ja tahtmine randa minna. Selleks ajasin ma Ahmedi ta lõunapausilt üles. Mina soovisin näha avalikku randa ja seda veel Umm Al Quwainis. AÜE kõige väiksem ja võib olla isegi kõige traditsioonilisem emiraat. Terve tee randa üritas Ahmed selgeks teha, et peaksin ikka hotelli randa minema. Milline viga. Mida rohkem ta selle ideega peale käis, seda rohkem ma avalikku randa minna tahtsin. Kohale jõudes oli rand inimtühi – kes palvetas, kes paastus, kelle jaoks liiga palav. Mul ja Ahmedil ei olnud õrna aimugi, kas selles rannas naistel üldse vette minna lubatakse, aga kui pole kedagi kontrollimas, pole ka kedagi keelamas. Randa minek oli pettumus. Vesi oli 38-39 kraadi – erilist jahutust ei saanud. Hiljem tuli randa ka 6 araabia meeste punt. Mind koheldi kui pidalitõbist ning mindi ringiga mööda kivihunniku taha, kus siis vargsi piilusid, mis ma seal toimetan. Mina olin endaga rahul, sest rand oli minu päralt ning see kuidas nad seal kivihunniku peal hakkama said oli täitsa võõras mure. Seega olen käinud ka Umm Al Quwainis ujumas ning kombluspolitsei ei elimineerinudki mind kui kahtlast objekti.
Kusjuures juhilubadega on siin huvitav. Nii kaua kui oled riigis turismiviisaga võid autot rentida. Kui sul on juba tööviisa ja elamisluba, siis pead vahetama oma juhiload kohalike lubade vastu. EU lubadega on kerge, kuid näiteks minu valgevene sõbrad peavad uuesti läbima kursused.

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )