Tere hommikust, Kathmandu!

Paar päeva tagasi ostsin lennupileti Nepaali. Tegemistesse tekkis 2-nädalane auk ning siin lõppes ka ramadaan. Eid pühad on aga kõik lennupiletid Euroopa suunal kalliks löönud ning ma polnud ka kindel, kui palju aega mu sõpradel oleks olnud Eestis. Hakkavad ju peale suvevaheajad 🙂

Anyway. Kahtlesin veel Keenia või Nepaali vahel, kuid otsustasin Nepaali kasuks. Süda jääb küll kripeldama, et Everestile ei lähe. Samas tuleb endale aru anda, et esiteks on hooaeg läbi ning ka minu füüsiline vorm ei ole selleks valmis. Maailmas on nii palju mägesid, mida vallutada enne, kui minna Everestile.

Minu sõbrad on jälle natuke pahased, et ma tegin järjekordse viimase minuti otsuse. Mina ei kahetse. Nendega on tore käia Maldiividel või kuskil linnareisil. Selline seljakotiga rändamine ei ole araablase jaoks 🙂 Nendel on vaja kogu aeg kätt hoida ning asi peab olema kogu aeg safe. See on ju igav.

Nad juba avaldasid muret minu pärast, et mul on ainult lennupilet ja broneering hostelis. See, et ma hakkan alles lennujaamas avastama transporti on ühe araablase jaoks mõeldamatu. Ja ma olen veel ju ka naine 🙂 Ma ei ole neid veel šokeerinud infoga, et hostelis on 8 voodikohta, kus on mehed ja naised segamini 🙂 See on ju lausa nagu orgia 🙂

Nii palju olen ma ka siin aastatega õppinud, et mitte kunagi ära ütle mehele, mis kell su lend väljub. Võib juhtuda olukord, kus sul on rohkem kui üks auto maja ees ootamas :)Mina võtsin seekord takso. Pidin küll ühe sõbraga selle pärast tüli maha pidama, kuid sain kätte oma vabaduse ise lennujaama sõita.Valmistasin ette oma koduloomad ning eks näis, kuidas uus kass 7 päeva üksindust välja kannatab. Samas ma loodan, et nad leiavad tegevust teineteisega mängides. Majahoidja sai kätte ka instruktsioonid. Toidu pärast ma ei muretse. Lugesin talle sõnad peale, et ta aegajalt konditsioneeri sisse paneks. Muidu vaesed poisid peavad olema 40 kraadises kuumas oma kasukatega 🙂

Läksin tänavale ning jäin taksot ootama. Üks Patrol andis signaali. Ma ignoreerisin. Neid mehi, kes naiste tähelepanu tahavad on Ajmanis palju. Peatasin takso ning istusin sisse. See sama Patrol blokeeris mu takso ning autost vaatas vastu üks vana tuttav. Kusjuures me saime tuttavaks samamoodi. Mina olin tänaval jooksmas ning tema märkas mind autost. Ma tõesti ei mäleta ta nime. Ma tean ainult, et ma hüüdsin teda “Boom Boom” 🙂

Ta pakkus välja, et ta viib mu ise lennujaama. Ma loobusin sellest. Ma ei tühistanud oma sõpra selleks, et istuda mehe autosse, kellega ma pole kontaktis viimased 4 aastat. Ma jätkasin oma taksoga. Ta leidis isegi oma telefonist minu numbri ning helistas mulle. Arendasime sellist tavalist shitchatti. Kui olin kõne lõpetanud, siis taksojuht ütles, et “see sõber, kellega just rääkisid, sõidab meie selja taga”. Nii ma sõitsin eskordi saatel Sharjah lennujaama.

Taksost väljudes hüppas ta ka oma autost välja. Ta ütles, et sõitis mu selja taga vaid selleks, et mulle ilusat reisi soovida. (loe: veendumaks, kas ma sõidan üksi või on mõni eriline mind lennujaamas ootamas). Selle pärast ei tohigi meestele öelda õiget lennu kellaaega 🙂

Lennujaamas vahetasin natuke Nepaali ruupiaid. Sealsed teenindajad olid lahedad mehed. Üks ütles isegi, et mul on armas naeratus. See oli selline siiras kompliment, mitte püksi pugemine.

Lennukis olin ma ainuke blondiin. Ma ei olnud ainuke valge. 6-ne venekeelne punt olid ka kui lillelapsed. Meestel olid soengud kui need “prügikotipoisid” ja naistel olid joogamatid kaenla all.Lend Sharjast Kathmandusse kestis ca 4,5h. Minu lennupilet äraantava pagasi ja võileivaga maksis 335 eur. See reis on mu säästureis. Tahan näha, kui soodsalt saan hakkama. Nepaal on vaene riik. Lihtne on endale pea kõike lubada. Kõik on ju nii odav, va langevarjuhüpe Everesti kohal 🙂 Nägin kuskil hinda 25 000 USD.

Vaatame, mis summadega saan ma hakkama. Tean, et tahan võtta omale aja tuuseldamaks Kathmandu ja Patang tänavatel, jõeraftingut tahaks ka ning mingi päikesetõusu matka võiks ette võtta. Matkasaapad on mul kaasas. Isegi jalgratta tripid tundusid ägedad.

Kathmandu lennujaamast ning viisaprotseduurist kirjutan, kui olen reisilt tagasi. Eks siis ole näha ka maalt lahkumise toimingud :)Hostel on ka igati kihvt koht ning siin saab isegi eraldi tube tellida. Minu 6 ööd koos hommikusöökidega maksis ca 50 eurot.

Ajavahe Dubaiga on 1h45min. See tähendab, et Eesti ajast on Nepaal 2h45min ees. Mul maandus lennuk kell 08:20 kohaliku aja järgi ning hostel andis mulle voodikoha kohe kui kohale jõudsin. Väga tore teenindus.Ma magan nüüd natuke õndsat Nepaali und ning siis olen suurteks tegudeks valmis.I am so excited 🙂