Omaan ja veelkord Omaan

Aeg liigub meeletu kiirusega. Talvel on väga keeruline leida aega, et hoida oma blogi aktiivsena. Garmmatikast ning kirjavigadest ma parem ei räägigi. Tihti selle jaoks ei jää üldse aega, et kokku kirjutatud postitust ka kriitilise pilguga üle lugeda 🙂

Nii nagu iga aasta, siis ka 2018.a novembris käisin ära klientidega Omaanis. Omaan on riigina “Minu” – koht, kuhu ikka ja jälle olen valmis tagasi minema. Omaanis ringreisil olles ei ole tihti isegi tunnet nagu teeksin seal tööd.

Seekord oli programm sama, mis 2 aastat tagasi ning me alustasime reisi Dubaist, et edasi minna lennukiga Masqatisse ning sealt juba traditsiooniline ring Masqat -Nakhal – Wadi Bani Awf – Al Hamra – Nizwa – Wahiba – Sur – Wadi Tiwi – Bimmah Sinkhole – Masqat. Masqatist sõitsime tagasi lennukiga Abu Dhabisse.

Mis oli seekord uut moodi ning millised arengud on Omaanis toimunud? Masqat oli ikka oma vanas heas kuues ning väljakujunenud traditsioonina käisime Jungle Restoranis ning Karjeen restoranis söömas. Taksosse pressisime 4 inimest tagaistemele ning kellelgi ei olnud asjast mingit probleemi 🙂

Masqatis läbisime klassikalise linnatuuri – ooperimaja, mošee, matrah turu, al alami palee, Al Zuhairi majamuusemi juurde. Kliendid läksid ka ujuma, aga minu jaoks oli vesi liiga külm ning mina eelistasin olla toas ja teki all magada 🙂

Nakhal kindlus ja Wadi Bani Awf olid ka alles oma vanas headuses. Meil offroadiga mägedes vedas, sest alles nädal tagasi olid suured vihmasajud ning tee oli läbimatult ohtlik. Mäe tipus, karges 10 kraadises külmas, tegime ka oma pikniku peatuse.

Muudatused on toimunud Al Hamra külakeses. A Hamra majamuuseum on avanud uue tiiva ning nüüd saab majja sisse külje pealt, mitte otse tänavalt. Uuem tiib on suurem ja avaram. Samuti läheb sealt trepp ülesse katusele, kus tekib väga hea ülevaade kogu Al Hamra mudakülast. Neil on seal sees isegi mesilastarud 🙂

Nizwas ööbisin ma sellel korral täiesti uues hotellis ning seekord vana hea Al Diyar ei jäänud valikusse. Nizwa Apartments on äsja avatud majutusasutus 10 min jalutuskäigu kaugusel Nizwa turust. Hotell on ilus, toad on ruumikad, hommikusöök on hea. Mis peamine? Hotelli asukoht on super. Kliendid saavad iga kell minna turule shoppama. Kõige otsem tee hotellist turule on minna mööda wadit – ära kuivanud jõeorgu. Meie toa aknast paistis kätte ka Nizwa kindlus.

Kuigi kõik tundub super oli ka antud hotellil huvitav nüanss. Hiljem märkasin sellist lähenemist ka paaris teises hotellis. Nimelt nad on teinud oma arvates kavala nipi. Nad põhimõtteliselt müüvad 2-magamistoaga apartamenti nii apartamendina kui ka 2 erineva standard toana. Jah, mõlemas toas on olemas oma vannituba ning seda võib võtta kui kahte eraldi tuba, kuid siiski jääb ühiskasutusse veel köök, vannituba ja elutuba. Sellega ei oleksi probleemi, kui selline info oleks ennem ette antud. Hetkel jäi mulle mulje, et mu kliendid pressiti kõik ühte apartamenti ning muidugi korraldasin ma seal korraliku lamendi 🙂

Kui on suurem seltskond või pere, siis selline majutus on super. Erinevate inimeste puhul vajab see selgitustööd ning mina lasin köögi ja 3nda vannitoa lukustada, et natukenegi välistada sellise “suure pere” muljet.

Nizwa loomaturul nautisime sajandite pikkust oksjoni traditsiooni ning muidugi ükski naine ei saanud lahkuda Nizwast ilma hõbeehteta. Nizwa kindluses õnnestus meil sattuda ka kohaliku folkloori peale, kus mehed tantsisid ja laulsid.

Meil oli plaanis ka Jebel Shamsi mägi, kuid seekord me pikka matka ette ei võtnud. Jalutasime natuke, et kogeda suure kanjoni võimu ning nautisime loodust. Mul oli kaasa võetud ka beebiporgandeid. Meie juht keeldus neid söömast, kuna nad olevat liiga väikesed – mehe loogika. Kui see porgand on liiga väike, siis võta neid mitu 🙂

Wahiba kõrbes tegime päikeseloojangul väikesed dringid ning siis laskusime juba alla meie kõrbelaagrisse, kuhu jõudsime pimedas. Mul olid sellel reisil kaasas ka oma vanemad. Meie jeepi juht oli nii aktsioonis kõrbesafaril, et tahtis kogu aeg teada, et kuidas mu vanemad kõik düünid üle elasid tagumises autos 🙂

Kõrbelaagris on lisatud ka uued toad. Suuremad ja kobedamad kui eelmistel aastatel. Võrreldes tavatubadega näevad nad välja lausa sviidid. Mina giidina sain muidugi vana renoveerimata toa, kuid vanemate tuba sain kadedusega piilumas käia 🙂

Wadi Bani Khalid, mis on imeline wadi koos looduslike basseinidega oli seekord natuke negatiivse varjundiga. See, et peame jalga panema lühikesed püksid ja t-särgid, et mitte riivata kohalikke tundeid on arusaadav. Samas, kui see reegel kehtib valikuliselt, siis selline suhtumine tekitab pahameelt. Seal oli punt noori, kes oli väga paljastavas riietuses ning neil lubati sillalt vette hüpata ja niisama röökida. Meile tuldi ütlema, et peame end rohkem katma, kuigi me läksime juba nurga taha kogu rahvast eemale.

Tavaliselt teevad mitmed reisifirmad lõunapeatuse just Wadi Bani Khalidis. Mina sinna ei jäänud. Ütlesin kohe oma juhtidele, et hetkel kui lahkue Masqatist, käime ainult kohalikes kohtades söömas. Seda ka juhid jälgisid. Kõik söögikorrad hotellist väljas istusime me maas vaipadel ning sõime toitu kohtades, kus väga palju turiste ei satu. Meie juhid liitusid alati toidukordadega ning nii nad meid ka alati teenindasid ning toitu ette tõtsid. Parim kala oli Suris. Meil oli eraldi majake, merevaatega – privaatus missugune.

Juhid olid üldse toredad ja eriti juht, kes oli minu autos. Ta oli selline energiapomm, kes kogu sõidu ajal tantsis ja laulis. Muidugi ta ka piilus alati peeglisse, et kas naised taga on ikka temast vaimustunud või mitte 🙂

Suris võtsime õhtuse teekonna Ras Al Haddi ning meil õnnestus seal näha ka kilpkonna munemas. Eelmised korrad olen ma sinna sattunud, kui kilpkonn on juba liiva munadele peale ajanud. Seekord olime kohe tegevuse juures 🙂

Õhtu jooksul juhtus meil seal palju. Alustame kõige pealt ootusärevusest. Kohale minnes jäime ootama, kas nad üldse kilpkonnad rannast leiavad. Selline otsimine võib minna kuni kella 22:00ni õhtul ja kui selleks ajaks pole kilpkonnasid rannast tuvastatud, siis läheksime kõik kurva näoga tagasi hotelli. Meil vedas. Ootasime vist tõesti ainult paarkümmend minutit hetkest, kui otsijad randa sõeluma saadeti.

Üks prantsuse vanaproua, kellel ei olnud lihtne liikuda suutis ka ühte kilpkonna auku kukkuda. See ei ole üldse nalja asi, sest nende augud rannas võivad olla kuni meeter sügavad. Ta muidugi suutis õhtu jooksul paarist august läbi käia 🙂 Ikka ja alati sattus mu ema tema kõrvale ning see oli nagu repliik “Viiimsest reliikviast”, et mitu korda pean ma ühte ja sama meest tapma 🙂

Teine väga armas situatsioon oli, kui meie giid võttis grupi kõrvale, et ka peale tulev grupp saaks kilpkonna näha. Korraga üks mees meie grupis segas giidi jutule  vahele ning teatas, et keegi tahab mööda minna. Alguses ei saanud keegi asjale pihta. Tuli välja, et üks kilpkonn oli oma tööga lõpule saanud ning oli teel tagasi merre, kuid meie blokeerisime teda 🙂 Astusime kõik viisakalt eemale ning lasime värskel emmel tagasi vette minna 🙂 Rohelised kilkonnad on ühed korralikud rongaemad. Peale munemist neil enam mingit kontakti oma poegadega ei ole.

Surist ootas meid tagasi tee Masqatisse. Läbisime veel imelise Wadi Tiwi ning peatusime Bimmah’ s, kus tegime ka supluspeatuse. Kohalikud usuvad, et see auk on tekkinud meteoriidi tagajärjel, kuid tegelikult on ta lihtsalt kokku kukkunud karstikoobas.

Masqatis oli meil järgmine päev delfiinivaatlus. Seal nägime me mitmeid delfiine karjadena ning kõige aktiivsemad olid nad söömise ajal tuunakala parvede juures.

Tagasi lennujaama sõites saime kasutada ka uue Masqati lennujaama ning teha seal veel viimased ostud. Abu Dhabisse maandudes tundsin, et oleks lõpuks kodus, kuigi kõikide südamed jäid Omaani.