Masqat ja ooperimaja :)

28.01 lõunaks jõudsime ilusti Omaani õhuga Masqatisse. OmanAiri tuleb kiita ühe vingema turvaohutuse video eest, mida ma kunagi lennureisidel olen näinud.

Vaadake ka teie see üle: https://www.youtube.com/watch?v=-cWrg8Y12EI

Lennuk maandus väga sujuvalt ning kuna Masqati vana lennujaam on imepisike – vist isegi pisem kui Tallinnas, siis saime kõik ruttu viisad kätte, kohvrid lindilt ning olime valmis Omaani avastama.

Meie lennujaama transfeeri autojuht pani autoraadiost mängima klassikalise muusika – nii see pidi sakslastele ju meeldima – ning võtsime suuna hotelli. Hotelli sõites möödusime Masqati ooperimajast, mis jäigi meie Masqatis viibinud päevade jooksul tõeliselt eufooriat tekitavaks atraktsiooniks. Kuidas?

Nimelt on Masqati ooperimaja nii keskse asukoha peal, et me sõitsime sellest päevas ikka mitu korda mööda. See muutus juba omaette naljaks, kus ikka ja jälle avaldasime autojuhile muret, et kas ikka sealt saame mööda sõidetud. Muidugi tegime ka oma viimasel Masqatis olnud päeval ka kohustusliku pildistamispeatuse.

Kui esimese päeva võtsime rahulikult ning pärast hotellis tubade kätte saamist läksime India ookeani ujuma ning õhtul Džunglisse erimaade toite maitsema, siis järgmine päev ootas meid ees Masqati linnaekskursioon.

Soovitus kõigile Omaani reisijatele. Võtke kindlasti kaasa kummisussid, sest enamus randades on merisiilikuid ning isegi sisemaal wadides ujudes on hea kummisussiga vette minna.

Masqatis soovitan aga kõigil ära käia ka Al Qurumi pargi kõrval olevas “Jungle” restoranis. Huvitav kogemus, kus enne restorani pääsemist läbite “väikese džungli” ning kus puud ei ole mitte plastmassist. Kogu restoran on Aafrika mõjutustega ning menüü on eri riikidest seinast seina. Mina soovitan teil võtta nende firmaroo, mis on mõeldud söömiseks kahele. Saate 7 OMR eest salati, kõrval lisandid (riis, kartul, salat, friikartul) ning valikust saate valida 5 erinevat kebabivarrast. Nii saate proovida kaameliliha, mongoolia varrast, Jeemeni, Iraagi, Türgi, Omaani või miks mitte Beiruti varrast. Toit tuuakse lauale grilliga, kus vardad veel süte peal soojad püsivad.

Masqati linnaekskursiooni jooksul külastasime Sutan Qaboosi mošeed, kus ma alati klientidele võtan kaasa abayad. Seekord sai meie gupike erilist tähelepanu, sest esiteks olime me korralikku araabianaise riietusse pugenud ning ilmselgelt lõiked, mis mul olid kaasas, on omased emiraatide naistele. Samal päeval oli suur kruiisigrupp Masqatis ning mošees kohtasime mitmeid kadedaid saksa naiste pilke, kes oma lilleliste rätikutega üritasid oma pead varjata.

Sultan Qaboosi mošees peaksid käik Omaani külastajad ära käima. Jah, ta ei ole nii suur kui Abu Dhabi Suur Mošee, kuid see-eest on ta väga ilus. Masqati mošeel on imeilus aed ning rohelust ning lilli on palju, mis teevad kogu mošee kenaks. samuti mošee lühtrid on kunst omaette ning ei saa ka mööda minna ülekullatud kuplist. Kuna turiste käib Masqatis harvem, siis ka mošee lahtiolekuajad on palju lühemad. Kes lähevad sinna omapead, siis vaadake, et siseruumides käiksite ainult sinisel vaibal 🙂

Mošeest liikusime edasi Matrah turule, mis pole ainult Omaani suurimaid turge, vaid ka kogu Araabia maailmas suurimaid ja vanimaid. Seal rahuldasime oma esimesed suveniiri vajadused ning järge ootas Bait Al Zubairi majamuuseum, kus tutvustati meile Omaani ajalugu ja kultuuri.

Al Alam Kuninglik Palee koos oma finantspiirkonnaga oli samuti meile üks pildistamispeatustest. Üks mitmest Sultanile kuuluvast paleest, kus ta küll enamus ajast ei viibi, vaid korraldab ainult vastuvõtte. Mööda Masqati rannapromenaadi Sultani uhkeid laevu nautides, sõitsime tagasi hotelli, et ette valmistada meie peamine teekond – Omaani sisemaa oma mägede ja orgudega.

Kui me nädalaselt ringreisilt naasesime oli ilm väga tuuliseks ning vihmaseks kiskunud. Seetõttu jäi meil seekord delfiinivaatlus ära, kuid selle asemele saime end jälle shoppama viia ning seekord läksid kõigil hõbeehetest silmad särama ning ostsime kõike, mis vähegi atraktiivne tundus 🙂 Õhtul tegime jalutuskäigu Al Qurum pargis ning kuna oli nädalalõpp, siis otsustasime ka meie teha “perekondliku pikniku”. Ilmselgelt uudistasid kohalikud meid oma murumätastel sama palju, kui meie neid 🙂

05.02 oligi aeg Omaaniga hüvasti jätta ning võtta suund Abu Dhabisse. Enne kui jõuan tagasi Emiraatidesse jätkan oma järgmistes postitustes Omaani ilu kirjeldamist 🙂