Päikesetõus Burj Khalifas

Alustan oma pika vahega postitust sellest, et tegin endale meeldiva avastuse. Nimelt Burj Khalifa pakub võimalust reede ja laupäeva varahommikutel tellida ka päikesetõusu pileti. Esimene ülesminek on alates kella 6st hommikul.

Ma ei oleks seda avastanud, kui päikeseloojangu piletid poleks nädal ette välja müüdud. Idee on lahe, kuid natuke reklaami ei teeks ka paha. Muidugi on asjal ka natuke koomiline aspekt. Nimelt, kui sa saabud kell 6 hommikul Dubai Malli ning ärikeskus avatakse alles kell 10:00, siis kui paljud meist julgevad maailma ühte suurimasse keskusesse sisse minna?

Ma helistasin päev ette ja küsisin, kus ja kuidas ma saan autoga parkida. Ma olin veendunud, et avatud on ainult üks kindel parkismisala ning Dubai Malli saab ka vaid ühest kindlast uksest. Kohapeal selgus, et kogu Mall oli avatud ning parkimiskohti võisid ka ise oma soovi järgi valida.

Nii, me siis sammusime kolmekesi inimtühja ärikeskusesse, kus tuled olid surnud ning üksikutes poodides korsiatajad lapiga ringi käisid. Kuna Dubai Mall on selge, kui oma viis sõrme, siis jõudsime kiiresti ka Burj Khalifa sissepääsu juurde. Ma avastasin ennast mõttelt, et kuidas need toimivad, kes elus esimest korda Dubai Malli turistidena tulevad.

Kaks meeldivat eesti noort Burj Khalifasse jäetud hakkasin tagasi auto poole minema, et lõpuks ka tööle jõuda. Tagasiteel parklasse sain vastuse oma eelmisele küsimusele. Nägin mitmeid India peresid, kes lapsed kaenlas paaniliselt minult teed küsisid. Jälle äri idee. Tuleb hommikul kell 6 reedel ja laupäeval strateegiline koht Dubai Mallis sisse võtta ning hakata piisava tasu eest turiste Burj Khalifa juurde juhatama….

Uudis turismi vallast on juba teada, et uus Maktoum lennujaam on avatud, kuid selle uue lennujaamaga käib ka klatš „naised saunas rääkisid“. Nimelt on tehtud plaan, et Dubai International Airport (DXB) jääb ainult Emirates Airlines’ le ning Cargole. Kõik muud lennufirmad suunatakse uude lennujaama. Mis see turistidele tähendab?

Maktoum lennujaam asub Abu Dhabi ja Dubai piiril. Põhimõtteliselt ca 50-60 km Dubai Mallist. Tänane mugav lahendus, et oled põhimõtteliselt Deiras on sellega nullitud. Äriklientidele, kes reisivad Jebel Ali, Abu Dhabi ja JLT vahet, on lahendus hea. Samuti kliendid, kes ööbivad JLT, Dubai Marina või TECOMs ei muutu transfeeri aeg palju. Teistele tuleb transfeeriaega umbes tunnike juurde.

Suures plaanis on kinnitatud, et uut lennujaama hakkab ühendama metroo Dubai ja Abu Dhabi vahel, kuid arvestama peame fakti, et hetkel see veel ei toimi ning sinnani läheb veel paar head aastat. Kui Dubai ühendus suudetaksegi paari aastaga ära korraldada, siis Abu Dhabi metroo valmimine jääb kindlasti EXPO2020 aega.

Ja mina õnnetu, kes hetkel Dubai lennujaama 40 minutiga jõuan, hakkan lennujaama sõitma nii 1,5 tundi. Vähemalt on ainult üks sirge minna ning tuleb ainult kiirusepiirangu nupp helilt maha keerata.

Dubai ostufestival käib täies hoos ning igal pool lubatakse välja loosida jälle autosid. Mu 10 kupongi Global Village´s on Audi ootel, kuskil ma vist panustasin ka Volvole, aga noh, kui neid ei saa, siis olen ka 3 kupongiga investeerinud Nissan Tiidasse…

Järgmise postitusega selgitan enda helgemaid hetki oma viimastes nädalatest.